Ez a számláló a poszt nézettségét mutatja. Mindenképp olvasd el ezt a posztot a részletekért.

Hiszti a vérzivatarban

Rudi apátok nem volt sűrűn gépközelben a hétvégén, úgyhogy most ragadná meg az alkalmat, hogy elmondja a véleményét a hétvégén történtekről.

Az, hogy mi is történt, meg hogy, azt már tárgyilagosan leírta mindenféle médium, ezért nem szeretném tovább csépelni a szart. Inkább a következményekre helyezném a hangsúlyt.

Írják ugye, és hát az én nem-magyarajkú ismerőseim közt is megy a susmusolás, hogy idejön majd az egyik szerb srác apja a hadseregével és rendet fog tenni. Őszintén szólva nem lepődnék meg rajta; és az énem igazságpárti oldala egyet is ért azzal, hogy ha valaki nem tudja a gond-problémáit hivatalos keretek közt rendezni, akkor álljon ki az igazáért és küzdjön, szemet szemért, fogat fogért, ugye ezt mind hallottuk már. Azért próbáljunk a probléma mögé is látni egy kicsit.

A magyar igazságszolgáltatás, tisztelet persze a kevés kivételt képező elhivatott és megvesztegethetetlen rendőrnek, működésképtelen és korrupt.

Velem megesett, hogy amikor egyszer szétverték a kocsmámat, nem vettem a kezembe a dolgok elrendezését és kihívtam a rendőröket. A picsányi 50 ezer forintos kárért kijöttek helyszínelni. Volt itt minden, ujjlenyomat-vételezés, cigarettacsikkek dns-vizsgálatra küldése, ahogy kell. Amikor be kellett mennem a kapitányságra fényképről azonosítani az elkövetőt, a nyomozó elém tette a képet, miszerint őt kell majd kiválasztanom a hat felkínált fényképből. Mondtam neki, hogy menne segítség nélkül is, erre ő: jó, jó, de a biztonság kedvéért azért nézzem csak jól meg, így szokás. Meg is lett, a tárgyalásra elment egy fél napom, mire kiderült, hogy a gyanúsított nem jelent meg, mert emberölésért körözik, kérek-e költségtérítést vagy igazolást a munkahelyemre. Nem kértem, leléptem, szitkozódtam. Naponta látom a formát a környéken, de a rendőrök is; így viszont már nem merik lekapcsolni. Félreértés ne essék, nem a rendőröket hibáztatom.

Olyan ennek az országnak az igazságszolgáltatása, hogy lehet egy 160 centis, 140 kilós ember rendőrjárőr. Nincsenek megfizetve a nyomozók, a közrendőrök pedig azért nem halnak csak éhen, mert havi pár napot tudnak kényes helyeken igazoltatni vagy fotózni. Csodálkozunk, hogy egy külföldi; ám az itteni állapotokat remekül ismerő üzletember esetleg úgy dönt, hogy nem tököl tovább, hanem a kezébe veszi a dolgok alakítását?

Meg kéne fizetni a rendőröket, aztán ellenőrizni, hogy van-e nyúlás. Ha igen, 10 év börtön. Cserébe alap, hogy ne mismásolhassák el a szintfelmérőket, de kapjanak szociális juttatásokat rendesen. Így talán nem fordulna elő az az amúgy emberileg teljesen védhető helyzet, hogy ha lövöldöznek valahol bűnözők és kihívják a rendőröket, nem jönnek ki. Nem lenne arra szükség, hogy a hatékonyság látszata érdekében befolyásolják a tanúkat és a sértetteket, hogy meglegyen az a kilencveniksz százalékos felderítési arány... Mert az egy dolog, hogy az én esetemben valóban az elkövető szerepelt a fényképen, de ha tegyük fel te vagy én rosszkor vagyunk rossz helyen, simán kinézhet az embernek egy kis fogház, felfüggesztve; ami azért elég sok lehetőségtől megfoszt (legyen az kivándorlás valahova nyugatra vagy szerencsejáték-szervező kft. üzemeltetése, és folytathatnám).

Ha így kerülnél börtönbe, te is úgy gondolnád, hogy nincs többé vesztenivalód. Semmitől sem félnél... És az ördögi kör rögtön be is zárulna.

Itt vissza is jutunk az elejére. Az integrálódni akaró cigányok többségében egy dolog a közös: holtukig tagadják, hogy cigányok. Akik nem akarnak integrálódni, azok azért nem akarnak, mert elfogadták, hogy akármit csinálnak, börtönbe kerülnek, azt meg túl lehet élni, ha az ember kikapcsol. És miért fogadták el? Mert gyerekként bármilyen stikliért bevarrják őket tökölre, ahogy bevarrták a bátyjukat, az apjukat, a nagybátyjukat meg a távolabbi tesókat is. Mert a társadalom akaratát a rendőrség végrehajtja.

Nem védem a bűnözőket, mert jellemzően nem azért követik el a bűncselekményeket, mert nincs tejre-kenyérre pénz. Az egésszel az a probléma, hogy amíg nem tudnak maguknak példaképeket állítani a társadalom legitim életvitelt folytató tagjai közül, addig semmi nem fog változni. Amíg a rendőr korrupt, a börtönőr maga is börtönviselt és drogot árul odabent, amíg érték az a sok pénzért megvehető dolog, amit el is lehet lopni, addig senki nem fogja akarni a törvényes utat választani. A politikai korrektség egy kitalált dolog. Olyan, mint egy csúnya lányra azt mondani, hogy egzotikus arca van. Az igazi politikai korrektség az lenne, ha azok kapnának többet anyagi értelemben, akik a saját, személyes életükből áldoznak a köz érdekében. Átfogó szociális reformra lenne szükség, az etnikumokra való kitérés nélkül. Én személy szerint mindenkitől megvonnám a támogatásoknak azt a részét, ami már nem az alapvető létszükségleteket fedezi. Jobb javaslat?

Címkék: rudi: hiszti a vérzivatarban

2009.02.09. 13:49 89 hozzászólás

A bejegyzés trackback címe:

http://tibor.blog.hu/api/trackback/id/tr47932305

Trackbackek, pingbackek:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben.

-Feco- (törölt) 2009.02.09. 14:09:46

Rudikám, akkor most egy túl komoly postra legyen egy túl komoly válasz. Amíg a liberalizmus azt jelenti, hogy bármit megtehetek, amíg nem igazság hanem jogszabály van, amíg nincs elrettentő ereje a törvénynek, addig ez lesz. Nem szeretem, ha USA-val példálóznak, és ott is eléggé megosztotta a közvéleményt a dolog, de tegyük fel mi lenne (úgysem lesz): a harmadik testi épség elleni büntetés automatikusan életfogyt. Pont, nincs apelláta. Azért az mégsem megy, hogy ezeket majd a jónevű ügyvédek kimossák hirtelen felindulásból elkövetett halált okozó testi sértésre, amiért kapnak majd 8 évet, harmadolva 6 után jönnek kifelé a sittről..

kocsmáros rudi · http://izomtibor.blog.hu 2009.02.09. 14:12:01

@-Feco-: ez is egy megoldás. És nem is tűnik rossznak. De ehhez kell az igazságszolgáltatás teljes reformja is.

IzomTibi · http://tibor.blog.hu 2009.02.09. 14:16:01

@-Feco-: hát jah. de hát tudod amíg békésen lehet kurvákat futtatni, drogot szórni, böködni, hullát ásni, merdzsóval járni minimálra, aztán egy banánhéjon elcsúszni h véletlenül most az egyszer vmi ismert embert gyilkolsz meg...szarul osztják az éveket, meg kimosdatják őket persze, de hát hány százalékban kerül sor egyáltalán a felelősségre vonásra?

vato loco 2009.02.09. 14:19:44

Igazad van, teljes körű átszervezésre lenne szükség, nagyon sok mindenen kellene változtatni. Csak az a probléma tudod, hogy a cigányok egy része mára már olyan erkölcstelen, agresszív szintre jutot, hogy úgymond semmi nem áll addig az útjukba mig védve vannak. Már pedig ez így van, sajnos az állam azt az ember csoportot védi amelyik a leghaszontalanabb, legrosszindulatúbb, legtöbb bűncselekményt követi el. De félre értés ne essék, nem átfogóan beszélek a cigányokról, hanem egy bizonyos, a többi cigánytól jól megkülnböztethető cigányokról beszélek, akiket minden nap látunk az interneten különféle tereken, iskolákban, ahol szerencsétlen embereket bántanak, késelnek vagy akár ölnek meg pusztán heccből! És ez szerintem egy undorító ocsmány dolog, és rendszerint ökölbe szorul a kezem. A legborzasztóbb hogy ki is használják ezt a védettséget és nincs semmi ami ebben hátráltatná őket. Én nem vagyok fajgyülölő, minden kultúrát érdekesnek találok valamilyen szinten, de ezt, a rosszindulatú, aljas viselkedést már tényleg nem tudom hova tenni, egyszerűen nem emberi! Hiába mondjuk itt hogy ezen és ezen kellene változtatni, nem lesz semmi addig amig valaki rohadtul nem vágja őket hátba hogy kapjanak már az agyukhoz. Már pedig ez nem az állambácsi, és a törvényei, valamint a hatóság lesz, hanem a dolgos vagy éppen még nem dolgos hanem tanulós, ő általuk valamilyen szinten sérült, hétköznapi ember lesz.

Candy Single · http://candysingle.blog.hu 2009.02.09. 14:55:33

Na, ja... sok igazság van abban, amit írsz , Rudi, csak az a baj, hogy hiába akarod te, meg én, meg ő megváltoztani a törvényeket, amíg azok, akiknek módjukban állna és kötelességük lenne, szarnak rá és segget vakarva, messzi távolból figyelik az eseményeket, egy kényelmes fotelben, biztonságban szivarozgatva, azon vitatkozva, hogy roma vagy cigány a helyes megnevezés, addig mi hiába tépjük a szánkat..

..és sok igazság van abban, amit leírtál.. de olvasd el ezt is.. mert ez pedig a másik oldal:

candysingle.blog.hu/2009/02/09/kinyilt_a_bicska_a_zsebemben

..és addig, amíg a többség pénzén élősködik a hőbörgő és kitartott kisebbség, amíg törvény adta joga van, amivel él is és amíg bennünket, a többséget vele szemben nem védi semmi és csak kötelességünk van, pl. eltartani ezeket az embereket,akár a sitten, akár a segélyekkel, addig ne csodálkozzunk, ha másnak is a bicska nyílik a zsebében...

IzomTibi · http://tibor.blog.hu 2009.02.09. 14:57:58

@Candy Single: amúgy meg, utólag is köszönöm! olyan szépeket írtál valamerre korábban, hogy gyorsan csinálok is egy linket néked:)

Candy Single · http://candysingle.blog.hu 2009.02.09. 15:02:57

@izomtibor: Jajajj!! Ne!! Légy szi, légy szi.. :) Ez így is nagyon kedves volt, nem kell külön link..:D

AzHofi 2009.02.09. 15:03:32

Mindenki védje meg magát, úgyse véd meg senki más. Lőfegyvert vagy legalábbis gázfegyvert kell vásárolni, és megtanulni használni, és csak akkor elővenni, ha használni is fogod.

IzomTibi · http://tibor.blog.hu 2009.02.09. 15:13:17

@Candy Single: óhajod számomra parancs.
@AzHofi: erre azért nem bátorítanék senkit, mer előkapod a pityud hadonászol vele, aztán míg te lelövöd vele a cseresznyét a fáról, addig a rákészült hivatásos rosszarcú hasba lő egy rpgvel.

autósmotoros 2009.02.09. 15:17:14

Itt nem lehet változtatni, nem lehet bekeményíteni, nem lehet minden késsel bökdösőt a sokadik bökdösés után örökre bevarni, mert itt kérem minden embernek joga van mindenféléhez. És mivel joga az van, akad mindig valaki, aki úgy dönt az ő felelőssége a bökdösők jogait megvédeni, mert akkor szerepel a híradóban, és fincsi sokat fizető ügyekben is ő védi majd a védenivaló népeket.

Itten kérem liberalizmus van, annak minden "jó" oldalával egyetemben. Hullámozzunk!

Ma reggel hallgatom a rádiót, ott mondják, hogy most valahol megtámadták a szexuális bűnöket elkövető beteg emberek műtéti úton történő kezelését, amitől aztán kevésbé lesznek veszélyesek. Csökken a tesztoszteron szint, mindenki boldog, nem bűnöznek. Igen ám, de valakinek feltűnt, hogy nem lehet a műtétet visszacsinálni, ez pedig nem jó, mert emberi jogaiban erősen sérti a perverz állatját.

DRH 2009.02.09. 15:23:57

Hát...
gáz van.
egyrészt tetszettünk volna forradalmat csinálni és nem szakértöbbnél szakértöbb kormányokat hatalomra juttatni, akik ugye mint tudjuk az oktatáson és az egészségügyön spóroltak.
Ezek szerint nemcsak ott.
Most hirtelen csak annyi jutott eszembe, hogy ELTE-s fizikaszakon laborgyakorlaton nem futotta pénz elemre valamilyen méröeszközbe. Akkor majd biztos Kovács fötörzs fizujára fussa. Naná.

Blazzo (törölt) 2009.02.09. 15:24:32

Tanulságos kis írás. A nagy igazság azonban ebben a pár sorban van:

"Mert gyerekként bármilyen stikliért bevarrják őket tökölre, ahogy bevarrták a bátyjukat, az apjukat, a nagybátyjukat meg a távolabbi tesókat is. Mert a társadalom akaratát a rendőrség végrehajtja."

Erről szól ez a történet...pontosabban arról, hogy a mi kis társadalmunk alapvetően kirekesztő. Ez persze nem az utóbbi egy-két évtizedben lett így, hanem így van évszázadok óta. Ezért van az, hogy ha egy cigány ne adj isten iskolába iratná a gyerekét, akkor az a kölök automatikusan a gyenge képességűek közé kerül, vagy a direkt cigányoknak fenntartott osztályba. Innentől kezdve persze, hogy lófasz esélyük van az életben. Ez persze a "gördül" tovább, hiszen végzettség híjján nem tud elmenni dolgozni, de hová is menne, hiszen cigányként nem veszik fel sehová. Mi marad? Marad a rablás, lopás, gyilok...és ez így megy már ezer éve.

Erre pedig kapnak a vastagbőr blogos, meg kurucinfós gyengeleméjűek, bayerzsoltok akik ebből az egészből próbálnak meg politikai tőkét kovácsolni.

shinigami 2009.02.09. 15:33:56

@Backstab:
miert azokban az osztalyokban nem lehet tanuléni? de. csak akarni kene ottis
es nehogy mar en erezzem magam szarul mert (hosszu evek alatt) kivivtak maguknak a tetvesek h felteni kell toluk a rendes kolykoket es inkabb elkulonitik oket

deealer 2009.02.09. 15:42:49

Nos, azért azt ne felejtsük el, hogy ez a kisebbség (romák) cirka 1000 éve nem tud beilleszkedni, és nem tud szocializálódni. Ez történik Olaszországban, ez történik Szlovákiában, és ez történik mindenhol, ahol élnek. Az a külömbség, hogy a digóknál kivezényelték a hadsereget, hogy megfékezzék őket, és ugye ez történt a tótoknál is, mikor egyik pillanatról a másikra a szociális juttatásokat megfelezték. Cigány barátaink ott akkor elkezdték fosztogatni a boltokat, tót barátaink meg kivezényleték a hadsereget, és megfékezték őket!
És nem a kultúrájukkal, nem a bőrszinükkel van a bajom, hanem azzal, ahogy élnek, amit képviselnek. Nem tesznek a közösbe semmit, ennek ellenére élvezik az én adómból fenntartott szociális háló minden juttatását.
Megoldás? A jutatások teljes megkurtítása, szociális segély csak közmunkáért, ha nem jár a gyerek iskolába, sem gyermekvédelmi segély, se beiskolázási segély, se étkezési hozzájárulás, se semmi. De addig, amíg a roma vezetőkről napról napra derülne ki korrupciós botrányok, amig az ők nem érdekeltek a roma társadalom felemelkedésében és nyomorból való kiszakításában, addig it nem lesz változás.
Kolompár Orbán 10 milliós nagyságrendben nem tud támogatásokról elszámolni? Nekem meg őt "kell" néznem az én adómból fenntartott köztévében, ahogy osztja a liberális észt? Nonszensz...

És ez az egész egyetlen egy dologhoz vezetett, ami ugye most már itt van, érezhető, tapintható, kézzel fogható: a magyarok megúnták hogy ezt teszik a romák a saját hazájukban, az emberek nyíltan vállalják roma ellenességüket, és nem kell messzire menni, amikor ez az egész bomba robbani fog egy hatalmasat.

Blazzo (törölt) 2009.02.09. 15:45:13

@shinigami: Na, hát pont ez a probléma...ha a te gyereked raknák be a gyp-be, mindjárt nem lenne akkora a szád. Kérdem én, kinek a hibája, hogy vannak akik úgy gondolják, félteni kell a cigányok gyerekeitől a nem cigányokat?

Amanitin2 (törölt) 2009.02.09. 15:45:40

"Erről szól ez a történet...pontosabban arról, hogy a mi kis társadalmunk alapvetően kirekesztő."

a mi kis társadalmunk olyannyira kirekesztő alapvetően, hogy a cigányok itt élnek velünk ötszáz éve.

De ez az egész tökmindegy. Én kéremszépen liberális vagyok: aszondom, mindenki dönthesse el saját magának, hogy a fizetéséből óhajt-e áldozni az enyingi fekete sereg munkanélküli segélyére. És aki igen, az szépen fölállít egy alapítványt, igazgatja okosan, és nyomja bele a pénzt. Aki meg nem, az nem.
Én a magam részéről például biztonsági őrökre költenék, nem cigányokra.

Carbonara 2009.02.09. 15:46:20

@Backstab: nagyon nem értek Veled egyet. A mi kis társadalmunk alapvetően nem kirekesztő, hanem éppen ellenkezőleg - nagybetűvel - BEFOGADÓ. Nem tudnál mutatni még egy olyan népet (és most ne menjünk bele abba, hogy társadalom és nép nem ugyanaz), amely történelme során annyi más nemzetiségű népcsoportot fogadott volna be, mint a magyar. A történelmi területeink felosztásáig pedig talán az egyedüli olyan állam voltunk, amelynek a területén ennyi és ilyen nagy lélekszámú más nemzetiségű ember élt - mellesleg nem utolsó sorban pont ezért szívtuk meg, de ez most nem ide tartozik.

És most is nagyon-nagyon messze áll tőlünk a kirekesztés. Az is.

Mérgező Hulladék 2009.02.09. 15:49:32

Én nem látom, hogy mit lehetne tenni. Ha lenne is politikai akarat a szociális reformra, a végrehajtás nagyon erős ellenállásba ütközne.
Arkan (ex)csapatait meg inkább ne kezeljük megváltóként, mert ha ezzel a falusi cigánymaffiával sem bírnak a rendőrök...

DRH 2009.02.09. 16:00:01

Gondolom egyhamar nem is lesz megoldás, mert ha 1000 év alatt nem került elö megoldás, nyilván nem egy blog csevegöjében pattan ki a nagy ötlet. De bár ne lenne igazam.

"O tempora, o mores."

Picvill 2009.02.09. 16:09:15

@Backstab: Bar viszonylag hianyosak a tortenelmi, neprajzi ismereteim, de annyit tudok, hogy a Magyarsag azert nem "egyfele" embercsoportbol gyurodott, eleg sokfele nemzetsegu, nemzetisegu, "szinu-szagu" nepcsoportbol formalodott az elmult ezer evben. Ha, ahogyan irod, oly regota kirekeszto tarsadalom lennenk, valoszinuleg nem ez lenne a helyzet.
Masreszt szaz-ketszaz evvel ezelott is ugyanazert hajtotta el a veres picsaba a csendor (vagy akarhogy is hivtak anno) a falu szelerol a satoros ciganyokat, amiert a legtobben ma sem szeretjuk a legtobbjuket: mert rohadt magasrol szarnak mindenre, eszuk agaban sincs integralodni, mindenki tudna tucatnyi tunetet emliteni. Es kerlek nehogy azt mondd, hogy soha senki meg sem probalta orvosolni ezeket a problemakat - legfeljebb annyit ertunk/erunk el vele, hogy gatlastalanul es gusztustalanul visszaelnek a helyzettel. Es itt most nyilvan nem a Ciganysag egeszerol, hanem egy (jo)reszerol beszelek. Persze mindez szubjektiv velemeny mindossze.

A "bayerzsoltok" meg csak nyugodtan [i]probaljanak[/i] meg politikai toket kovacsolni ilyesmibol, egyreszt valahol jogogs (szinten szubjektiv), masreszt nem tartom rossz dolognak, ha egy tortenetet nem csak egyfele talalasban tudok szemrevetelezni, mondjuk a mindenkori hatalom szemszogebol, ezen kivul a kozeljovoben amugy sincs talan realis eselyuk a kritikus tomeg eleresehez. Bar, meg ket-harom ilyen szombat este, es lehet maskeppen latom majd.

Amugy meg minden epeszu, realisan gondolkodni tudo ember ugyanugy elosztja kettovel amit a kurucinfon olvas, mint mondjuk amit a Gyurcsany blogjan, vagy az indexen... ;)
(Ez szinten maganvelemeny, ne tessek meglincselni erte)

Blazzo (törölt) 2009.02.09. 16:38:59

@Picvill: @Carbonara: Az hogy itt él x százezer cigány, arab vagy kínai még nem jelenti azt, hogy befogadó/elfogadó társadalom lennénk. Az, hogy egy cigánynak vagy romának itt van lakása és magyar állampolgár, még nem jelenti azt, hogy a TÁRSADALOM többsége elfogadná! Nagyon nagy különbség a kettő! Tehát szerintem ne keverjük a fogalmakat. A lakhatás, a lakás valahol nem ugyanaz, mint az elfogadás. Ez már szociológia területe. De egyébként ha nem hisztek nekem, nyugodtan olvassátok csak el az épp aktuális felméréseket vagy kérdezzétek meg mondjuk a cigányokat, kínaiakat vagy a Németországban, Ausztriában dolgozó magyarokat...

Azt írod: "amiert a legtobben ma sem szeretjuk a legtobbjuket ( cigányokat) mert rohadt magasrol szarnak mindenre, eszuk agaban sincs integralodni, mindenki tudna tucatnyi tunetet emliteni." Ezzel kapcsolatban hol végeztél felmérést? Kiktől vannak az információk? De had kérdezzek vissza: Te hogy integrálnád őket? adnál nekik munkát? Járatnád őket iskolába a gyerekeddel? Vagy erre is az a válasz, hogy oldja meg az állam? Tévedek? Nem is kell válaszolnod...tudom mit felelnél. Szóval akkor mi legyen?

A bayerzsolttal kapcsolatban pedig az a véleményem, hogy ameddig valaki sértettségből csak köpködni, mocskolni tud, addig semmilyen sajtótermékbe ne írogasson (ha ezt lehet írásnak nevezni. korábban zugfirkásznak hívták az ilyet). Nem hiteles. És bocsi, de nem vélemény az ilyen. Tudom, hogy van az az iskolázatlan réteg akinek el lehet adni zsidózással, meg cigányozással egy újságot, de úgy gondolom a többség nem azonosul vele. Ő már régen leért a gödör aljára...

Blazzo (törölt) 2009.02.09. 16:48:10

@Amanitin2: Neked vannak cigány barátaid? Te dolgozol együtt cigányokkal? Adsz munkát cigányoknak?

A kiereksztés szó ebben az esetben nem azt jelenti, hogy fogod felrakod őket egy vonatra és elviszed őket az országból...

shinigami 2009.02.09. 16:50:37

@deealer:
igazad van rakjuk a 15 eves cigany gyereket a 8 evesek koze hagy fenyitse mar ott oket... elobb utobb ugyis meg kell szokniuk ugye?

shinigami 2009.02.09. 16:51:16

termeszetesen az elozo Backstabnak szolt csak felrekattintottam

Carbonara 2009.02.09. 16:51:29

@Backstab: azért ne essünk már át a ló túloldalára. Jól hangzik amit írsz, meg divatos a szociológiára hivatkozni manapság, mert az még a pszichológiánál is megfoghatatlanabb néha, de vegyük már elő a gykaorlati szociológiát: próbáltál már valaha integrálódni egy közösségbe? Ha igen, kérlek emlékezz rá vissza, hogy valóban úgy történt-e, mint most sugallni akartad, azaz hogy a többség különféle gesztusokat, meg engedmépnyeket, meg többletjogokat adott neked, a beilleszkedni vágyó külsősnek. Mert ha nem így történt - ami meglepne - akkor ne írogass itt hangzatos lőzüngokat a csoportdinamika XXI. századi magyar újraértelmezéséről - félő. hogy a szociológia öntörvényűbb annál, hogy ilyenmódon megváltozzon.

Picvill 2009.02.09. 17:46:20

@Backstab:
Nem a jelenleg itt elo x szazezer lelekszamu, x fele nepcsoportrol beszeltem, hanem ahogyan a Magyarsag mai kepe kialakult, ahogy peldaul -a jelenlegi ismereteink szerint- torzsszovetsegben ideerkeztunk anno az Uralon joval tulrol a Karpatmedencebe, mar utkozben integralva nehany nepcsoportot, majd ahogyan itt egyutt eltunk, keveredtunk a szomszedainkkal, elottunk itt elokkel, es a kesobb erkezokkel. Es ahogyan mindnnek resze, vagy eppenseggel alig resze, a Ciganysag nagyobbik hanyada.
De igazad van, jogos, ugyhogy megkerdem magam, mint Nemetorszagban dolgozo magyart, hogy mit gondolok errol, es hogyan latom mindezt:
Abban teljesen igazad van, hogy ha lassan nyakig er a szar, valsagban a gazdasag, no a munkanelkuliseg, ertektelenedik a fizetoeszkoz, tehat a moral orszagos szinten a beka segge alatt, a feszultseg tapinthato, akkor nyilvan sokkal konnyebb fanatizalni az embereket, latszolagos kiutat mutatni olyan bunbakot felmutatva, ahol egyebkent is zorog a haraszt, a ha szabad igy kifejeznem magam. Talan pelda lehet erre a taptalajra a '20-as, '30-as evek Nemetorszaga. Eszemben sincs persze parhuzamba allitani a ket szituaciot, de gondolom te is latod, hogy a jelenleg Magyarorszagon kialakulo helyzet talan nyomokban ugyan, de emlekztethet nehany akkori, korai korulmenyre, ha csak nyomokban is. Mindenki tudja, abbol mi lett, ki volt a velt vagy valos "ellenseg", bunbak, hogyan lett fanatizalva egy egesz nemzet. Ugyhogy kerlek hidd el, tistan latom a rasszizmus es az antiszemitizmus veszelyeit, remet.
Bar az akkori nemet szituaciot nem ismeremhetem annyira, mint a mai magyar valosagot, azert latok kulonbseget abban, ahogyan anno a Zsidokra kentek minden valos, vagy velt serelmet, es abban, ami mostansag otthon tortenik. Velemenyem, tapasztalataim, ismeroseim, barataim, csaladom tapasztalatai alapjan, nyugodt szivvel ki merem jelenteni ismet, hogy igenis, a Ciganysag nagyresze szarik az egeszbe - es igy nyugodtan probalkozhat akarki akarmivel, vajmi keves sikert fog elereni. Bar ne lenne igazam. Mindazonaltal jonehany cigany ismerosom volt, tobbek kozt sokaig felszolgaltam, meg persze csibeszkedtem anno en is, igy rengeteg embert rengeteg elethelyzetben sikerult megismernem. Ha szabad azt mondanom, volt cigany baratom, ismertem olyat is, aki ugyanolyan rendes, ketkezi munkas ember, mint barki mas, akit nyugodt szivvel alkamaznek, akik gyerekeivel minden tovabbi nelkul jaratnam egy iskolaba, egy osztalyba a kolkeimet. De barmennyire is szomoru, a nagyobbik tobbseg szarhazi szar szemet szar alak.
Mi legyen? Elso korben rakjon rendet a sok vajda es kisebbsegi onkormanyzatos a sajat haza tajan, aztan ha majd megtanultak emberkent, legalabb valamennyire szocializalt lenykent viselkedni, akkor beszelgessunk tovabb... Addig meg nincs segely, nincs faszvakaras otthon a fotelben, semmi sincsen. Munka van, erofeszites van, beilleszkedni akaras van. Hidd el nekem, rogton mas lenne a hozzaallas rovid idon belul magyar oldalrol is. Legalabb is merem remelni.
Es meg mielott barki megvadolna barmi hulyeseggel: minden nap egy legterben, egy irodaban dolgozom nemettel, torokkel, romannal, szerbbel, horvattal, orosszal, kazahhal, iranival, ukrannal, indiaival, irrel, amerikaival, kinaival, angollal, es kurvara elvezem, szeretem. Hihetetlen, mennyi mindent lehet tanulni mas kulturaju emberektol, mennyivel kiszelesiti az ember latasmodjat az ilyen tapasztalat.
Csak ugye hozzaallas kerdese az egesz...

Bayer Zsolttal kapcsolatban pedig annyit, hogy nyilvan egy jo resze hulyeseg annak, amit ir, ezert is irtam az elobb, hogy osztom kettovel, de elek a gyanuperrel, hogy azert a tobbi oldalrol is oltanak minket rendesen, persze kifinomultabb modszerekkel, hovatovabb professzionalisan. Nekem speciel a Gyurcsany, meg az Orban nem hiteles peldaul. Meg a tobbi nyakkendos majom nagyresze.
Bocs, ha esetleg osszefuggestelen faszsagokat irogatok, de ez most igy jott ki belolem. Viszont hadd idezzek egy reszt zaraskent egy, Bayer nevevel femjelzett iromanybol. Elgondolkodtato, remelem Neked is:

"...szombat éjjel meggyilkolták a veszprémi kézilabda csapat nagyszerű beállósát, a hatalmas méretű, kedves, mosolygós román mackót, Marian Cosmát. A segítségére siető Zarko Sesun-t, a szerb nemzetiségű fiút úgy fejbe rúgták, hogy koponyaalapi törést szenvedett, míg Ivan Pesic-et, a horvát származású kapust vesén szúrták. Egy román, egy szerb és egy horvát fiú ünnepelt szombat este a veszprémi bárban. Csapattársuk, Iváncsik Gergő kisfiának születését. Egy román, egy szerb és egy horvát fiú ünnepelte egy magyar kisgyerek világra jöttét. Akik jó szívvel és naivan megálmodták az Európai Uniót, akik jószívűen és naivan hittek és hisznek a békés egymás mellett élésben, biztos mindig ilyesmiről álmodtak. Ünnepeltek a fiúk, ünnepelt a csapat. Egy román, egy szerb, egy horvát és a magyarok.
És akkor rájuk rontott 15-20 cigány, és gyilkolni kezdett."

PeszlegAti 2009.02.09. 17:49:49

A megszokotthoz képest nagyon megnyugtató a bejegyzés hangvétele... :) Jó azért, hogy nincs mindenki harcra élezve az országban, habár kétségtelenül ez már a megszámlálhatatlanadik eset, amire végre felkapta a fejét az ország... de ahogy Rudi is mondja, nem csak a polgároknak kéne odafigyelni erre, hanem a parlamentnek is illene foglalkoznia az igenis valós problémával. Egyébként meg valahogy érthető itt a "köz-düh"... De jó a bejegyzés, pacsi! :)

deres. 2009.02.09. 17:51:36

Néztétek a Boon- on, hogy Lyukóban mi megy? Hát, ha ezekből valaha is lesz valami, én kinyalom a sajátomat (integráció). Mindenképpen meg kellene fogni a pénzt, hogy a gyerekcsinálás ne legyen megélhetés és persze a BTK- t is át lehetne nézni, mert a "megélhetési bűnözők" csak röhögnek, ha bíróságra kell menniük. (Felfüggesztett, párhónap böri...) Amíg nincsenek rákényszerítve a melóra, addig nem is fognak dolgozni. Ha meg nincs segély, mennek lopni, rabolni. Inkább költök rendőrre, mint segélyre.

kukatr 2009.02.09. 17:59:29

@Backstab:
könnyű a mögé bújni, hogy az ország kirekesztő. megmaradsz abban a kényelmes álláspontban, hogy ha 10 millió magyar kirekesztő és ezt még ki is mondod, akkor ez felment a felelősség alól, és magas lóról oszthatod 'tudást' a többieknek.
de te se fogadnál be egy cigány családot a házadba, az is biztos.

amúgy mint minden ilyen vita, ez is oda fajul, hogy anyázzák egymást az emberek és nem történik semmi. sokan még odáig se jutnak el agyilag, hogy a tolerancia és a(z akár néha erőszakos) rendfenntartás külön-külön semmit se ér. mindkettőt ugyanúgy használni kell a megoldáshoz. tanítsuk a szegény, bűnözésre hajló rétegeket, segítsünk nekik beilleszkedni, adjunk nekik munkalehetőséget; és tartsunk emellett rendet is, kapjanak a gyilkosok szigorított fegyházat, képezzünk és küldjünk ki több járőrt a veszélyesebb körzetekre, adjunk több jogot a magántulajdon védelmére... és még lehetne sorolni a mérleg mindkét nyelvére továbbiakat.

schwalbe 2009.02.09. 18:14:17

Barátom, ha Te tényleg kocsmáros vagy, akkor van remény.

MZperx 2009.02.09. 18:24:29

Tibor!
A mzperx1234@gmail.com címre írd meg, ki az az emberölésért körözött, aki szoktál látni, hol szoktad látni, és minden mást, amit tudsz!

Rendőr

szerhijrebrov 2009.02.09. 19:55:36

Az a probléma, hogy mindenki azt hiszi hogy a rasszizmus a fehér ember privilégiuma, pedig nem igazán...azt kéne már megérteni hogy ezek a cigányok akik ezt a balhét is csinálták kibaszottul idegengyűlölők, és te lehetsz velük akármilyen toleráns, le fogják szarni a nagylelkűségedet, és jól kiröhögnek. Természetesen van rendes cigány is, de aki olyan környéken nőtt fel ahol sok a roma az pontosan tudja hogy ez kb egy százalékuk. Ebben az országban mindenki kurvára szereti osztani hogy mér kell cigányozni, ma is például hajós andrás jól megmondta hogy "izléstelen" dolog azért ügyet csinálni ebből a gyilékosságból, mert romák az elkövetők. Valószínűleg sok cigányt látott a szent istván park környékén, hasonlóan például gusztos péterhez, aki nyilván a kálvária téren nőtt fel.
amúgy sajnos már annyira szar a helyzet, hogy előbb-utóbb ezeket is ugyanúgy be fogják találni a cigányok, akik pont leszarják, hogy te liberális-antifasiszta faszomtudja milyen hozzáállású vagy, és akkor talán ezek az emberek is rájönnek, hogy nem a többség a kirekesztő, hanem bizonyos rétegek nem akarnak egyáltalán beilleszkedni a társadalomba.

szerhijrebrov 2009.02.09. 20:02:18

Backstab:Te amúgy cigányok között nőttél fel? Jártál közéjük iskolába? Volt már olyan hogy leköpött három nagyon bátor cigány amikor te egyedül voltál és rádmentek, és mondták hogy mit nézel buzi magyargeci?

vacsad · http://indafoto.hu/vacsad/collections 2009.02.09. 20:10:20

@szerhijrebrov: Mivel hasonló nézeteket vallok mint a megszólított ha nem gond én is válaszolnék rá a saját életemből.
1. Nem, de közel.. (Borsod megye, Putnok)
2. Igen
3. Igen
Ez még nem jogosít fel semmire...

Candy Single · http://candysingle.blog.hu 2009.02.09. 20:22:50

@vacsad: 3. Szerinted ezt tűrni kell? Letörölni a turhát, amit nap, mint nap, egyre gyakrabban az arcunba köpnek és úgy csinálni, mintha semmi sem történt volna?

vacsad · http://indafoto.hu/vacsad/collections 2009.02.09. 20:42:40

@Candy Single: Nem, nem tűrni kell, tenni ellene. Az már egy másik kérdés, hogy kinek mi a módszere, van aki a nyers erőszakot preferálja.
Én inkább terepgyakorlatot/attitűdkutatást végzek cigánytelepeken (pl. Miskolc-Lyukóbánya, Sajólád), hogy a probléma gyökerét megismerve egy humánus, alkotmányos megoldást találjunk a problémára. Ilyenkor hetekig a telepek közelében élünk, napi 10-12 órát töltünk el a helyi cigány közösségben így azt hiszem elmondhatom, hogy jól ismerem a viszonyokat. Persze ordítani és mások vérét kívánni sokkal könnyebb út, de vélemény szerint létezik olyan út ami mindkét félnek kielégítő és előnyös.

Candy Single · http://candysingle.blog.hu 2009.02.09. 20:47:08

@vacsad: Feltéve, ha mindkét fél akarja,-ná a változást.. és alapvetően itt van a probléma gyökere.. amíg egyoldalú a változásra az igény, addig hamvába halt ötlet marad.. ..és egyelőre nem látom az igényt a másik oldalon...

vacsad · http://indafoto.hu/vacsad/collections 2009.02.09. 20:49:14

Persze az eredmények nem hamar és nem is könnyen jönnek, óvatos becsléssel is azt mondanám, hogy az asszimiláció hosszú éveket vesz igénybe, a jelenleg felnőtt korú cigány korosztály pedig már feltehetőleg nem fog sokat változni. Az ő esetükben az egyetlen "nevelési" eszköz a példás büntetés, ezt nem vitatom, nem vitathatom.
Bocs a dupla kommentért :)

Candy Single · http://candysingle.blog.hu 2009.02.09. 20:49:47

..amíg a segélyosztásnál azt mondja a roma, hogy "ha dolgozok, 6000 Ft-tal keresek többet, mint a segély. Nem vagyok én hülye!", addig nem is lesz változás, mert amíg mindent megkapnak változás nélkül, eszükben sincs! Nincsenek rákényszerítve.

Candy Single · http://candysingle.blog.hu 2009.02.09. 20:52:22

@vacsad: Hosszú éveket??? Mikor maguk is büszkén vallják, hogy "ezer éve vándorolnak?" ..és arra is büszkék, hogy nem asszimilálódnak? Addig hány évet gondoltál MÉG hosszúnak? A betelepített svábok, tótok, horvátok miért tudnak alkalmazkodni a saját kultúrájuk megtartása mellett? A romák önmagukat rekesztik ki!!

vacsad · http://indafoto.hu/vacsad/collections 2009.02.09. 20:56:02

@Candy Single: Van igazság abban amit mondasz, a segélyezési rendszer úgy szar ahogy van. Viszont ha a munkaerőpiacon a cigány ugyanolyan esélyekkel rendelkezne mint a nem-cigány, ugyanolyan bérekért akkor dolgoznának. A saját vizsgálataim és a legtöbb tanulmány is megerősíti azt, hogy a 70-80%-uk (durva becslés) ilyen feltételek mellett szívesen dolgozna, leginkább szakmunkákat (pl. esztergályos, asztalos, varrónő). Sajnos pillanatnyilag nem hogy nekik hanem az "átlagpolgárnak" is nehéz elhelyezkedni, ez szomorú tény.
Mellesleg meglepő, de örvendetes, hogy pont izomtibinél alakul ki érdemi párbeszéd a témában, csak így tovább :)

vacsad · http://indafoto.hu/vacsad/collections 2009.02.09. 21:02:16

@Candy Single: Az asszimilációs folyamatra mint látjuk önmagukban képtelenek viszont ha ebben segítséget kapnak (és itt nem anyagi segítségre gondolok, abból csak nagyobb gondok származhatnak) akkor jó esély van rá, hogy sikerrel járnak.
Egyébként az egész probléma a kommunista rendszerben elkövetett erőszakos letelepítésekre vezethető vissza ami aztán tényleg nem az ő hibájuk, még csak nem is a miénk.

Candy Single · http://candysingle.blog.hu 2009.02.09. 21:07:29

@vacsad: Amíg ingyen juttatásokat kapnak, addig nem is lesz változás.. te kapsz egy havi fix összeget? Kapsz lakást? Pedig dolgozol és ezt a te fizetésedből finanszírozzák, ugye? Amíg a politika így áll a dolgokhoz, mint ahogy; amíg arról vitatkoznak, hogy hogyan szólíthatjuk őket politikailag korrektül, amíg nem kényszerítik rá őket a munkára, addig nem is lesz változás.

Képzeld el, ha holnaptól mindenki segélyt követelne, lakást követelne, kölcsönadná a gyerekeit a rokonoknak és felvenné érte keresztben az árvaellátást, akkor 1, miből lenne kifizetve? 2, ki adózná és teremtené meg ezt az összeget? 3, Ha nekik jár, akkor nekünk miért nem? Hátrányosabb helyzetben vagyunk a saját hazánkban és pofátlanul ki is használják ezeket a lehetőségeket, mert megtehetik..

Tudom, köztük is vannak normálisak, mint ahogy köztünk is vannak trógerek, betörők, gyilkosok.. de a statisztika, amire te is és a politikusok is hivatkoznak, személyre bontva szart sem ér.. és a szomszédod nem politika, hanem valóság.. ugyan úgy, mint amikor körbeállnak és -jobb esetben "csak"- megköpködnek..

Addig, amíg vmelyik politikus kölke, retyerutyája nem lesz áldozat, nem fognak változtatni.. ez a nagy büdös reality... Miskolcon és Sopronban is..

..készítsetek statisztikát a semmilyen támogatást nem kérő és/vagy kapó, a nyomorszint alatt élő, egyre több magyar családdal.. ahol nem az alkoholizmus a nyomor oka.. aztán majd vessétek össze a már meglévőkkel.. de az a baj, hogy a statisztikákkal nem lesz jobb.. max. az ingyenélőknek.. ..és mert a semmire sem jó statisztikák is a mi pénzünkből készülnek..

vacsad · http://indafoto.hu/vacsad/collections 2009.02.09. 21:45:19

@Candy Single: Talán ezért mondtam, hogy a segélyezési rendszer szart sem ér (se nem igazságos, se nem hasznos), lehet, hogy ez a mondat elkerülte a figyelmed. Motivációra van szükség (munkahely, rendes fizetés és ezeken keresztül társadalmi megbecsülés kilátásba helyezése) és kiemeltem, hogy ez a motiváció nem lehet a pénzügyi segély, ebben egyetértünk...
A bizonytalan anyagi helyzetben élő magyarokról (bár a cigányok is magyar állampolgárok, de mindegy...) is készülnek vizsgálatok, kutatások, ne hidd azt, hogy ez elhanyagolt terület lenne. Szó se róla ezekben a családokban is NAGYON elterjedt az alkoholizmus mint problémaforrás, ez sajnos általános jelenség.
A "semmire sem jó" statisztikák pedig ne aggódj, nem a te pénzedből készülnek, a társadalomkutatást nem igazán szponzorálja állambácsi...az ilyen kutatások nagy részét civil szervezetek rendelik meg/támogatják.

Malachi 2009.02.09. 21:47:17

A franc hitte, hogy miután az ügyben minden blogot átolvastam, minden hozzászólást értelmezni próbáltam, hogy éppen itt találom majd a legkorrektebb posztot és a legnormálisabb párbeszédet.
Sokat nem is okoskodnék, Rudi leírt mindent. Ha tudnám hol az a kocsma ezután csak oda vinném a haverokat.
Kösz, komolyan. Nincs minden veszve.

slowmotion 2009.02.09. 21:47:44

kicsit már irány, de elgondolkodtató:
ma megnéztem a Szólás Szabadsága c műsor felvételét. benne volt a "kormány" "mindenese" (gy.k. D.T.)
Baló neki is szegezte a kérdést, hogy merthogy miért annyit költünk a BM-re, mint amennyit, és hogy jó helyre megy-e etc etc
na én annyira emlékszem (oké, dolgoztam mellette, lehet h félreértettem valamit), hogy jó helyre megy, mert így ki tudják fizetni a rendőrök túlóráit, többet tudnak az utcán lenni.
de könyörgöm: a túlóráért mésfélszeres bér jár (gyanítom, rendőréknél sincs máshogy), és ugyanúgy rákerülnek a munkáltatói járulékok. akkor nem lenne egyszerűbb - megértve azt is, hogy a rendőröknek is el kell tartaniuk a családot, ezért túlóráznak - újabb rendőröket (is) felvenni? 1 túlóra kb = 1,5 normál munkaóra, a rendőri jelenlét meg még több is...
de valaki javítson ki, ha esetleg rosszul emlékszem, előre is köszi

Candy Single · http://candysingle.blog.hu 2009.02.09. 22:00:24

@vacsad: "A bizonytalan anyagi helyzetben élő magyarokról (bár a cigányok is magyar állampolgárok, de mindegy...) is készülnek vizsgálatok, kutatások, ne hidd azt, hogy ez elhanyagolt terület lenne. "

1,Nos, a magyart, mint etnikumot és nem, mint állampolgárt értettem, azt hittem, hogy ez a fentebbi párbeszéd tükrében nyilvánvaló..


2, Hmm.. nem a statisztika a lényeg.. hanem az, hogy nézd meg, kik laknak az önkormányzati szükséglakásokban többségben.. és mennyi támogatást vesznek fel összegszerűen a/z akár valóban/ rászoruló magyar és mennyit a roma családok..

Ennyi.

Nos, én nem rágom tovább a témát, mindent elmondtam és nem akarom magamat ismételgetni.. a lényeg: addig, amíg azok, akiknek lehetőségük és köteleségük lenne változtatni a törvényeken, azok betartásán, ill. a betartásukhoz szükséges eszközök, lehetőségek megteremtésén, nem változtatnak, a helyzet marad ugyanilyen szar, mint eddig, esetleg rosszabb lesz..

..és kiváncsi vagyok, hogy hány statisztikát szinesítő embernek kell még meghalnia, megnyomorodnia amiatt, hogy végre ne csak egymásra mutogatás, címkecsere és pozícióváltás, politikai mellédumálás legyen, hanem végre rend ebben a kibaxott kuplerájban, ahol élünk és amit úgy hívnak, hogy Magyarország.

Blazzo (törölt) 2009.02.09. 22:02:30

@vacsad: továbbra is azt mondom, hogy ne általánosíts, mert nincsenek ismereteid a cigányság egészéről és gyanítom a cigány kultúráról sem...ennek fényében pedig megkérdem ki vagy, milyen alapon ítélkezel? A probléma ott van, hogy te és sokan mások azért ítélik el a cigányokat, mert cigányok. Nem a faji, vallási hovatartozása minősít egy embert, hanem amit tesz! És ha valaki gyilkos,tolvaj stb. akkor a tettéért bűnhődjék keményen. Az emberi viselkedést nem a rasszhoz vagy valláshoz való tartozása minősít, hanem a környezet ahol felnő és nevelik. A cigányoknál milyen a környezet...? Ki tehet erről? Ha fogsz és rendesen felnevelsz egy cigánygyereket, akkor nem fog sem lopni, sem gyilkolni, hanem követi azt a mintát amit tőled látott.

"Munka van, erofeszites van, beilleszkedni akaras van".
Hol? Mikor? Ki alkalmaz ma egy cigányt? Max feketmunkára! Profán példa: de tudod, ez olyan, mint amikor veszel egy kutyát és ütöd, vered, utána meg fel vagy háborodva, hogy megharap. Tehát a cigányokat nem védeni kell, hanem esélyt adni azoknak ( és hidd el többen vannak, mint hinnéd ) akik szeretnének kitörni a nyomorból és a bűnözésből.

Az a másik baj, hogy a "rendrakást" tán már késő elkezdeni. Ezt már hosszú-hosszú évtizedekkel ezelőtt meg kellett volna tenni. Tehát ez a 22-es csapdája. A nem cigányok nem szeretik a cigányokat. Nem adnak nekik sem munkát, sem képzést. A cigányok elvadulnak, bűnöznek...és kész az ördögi kör.

Bocs, de nekem bayerzsolt egyetlen egy sora sem elgondolkodtató. Inkább szánalmas és öncélú.Érdekes egyébként, hogy amikor egy "rendes" magyar ember hazamegy részegen és félholtra veri a feleségét, akkor ez a írózseni és rohadt sort nem ír le. Az biztos rendben van.

@szerhijrebrov: amit írsz, az színtiszta demagógia. bocsi, de én európai polgárnak érzem magam és nem találom szalonképesnek a cigányozást, sem a zsidózást sem egyéb más sértegetést. Amúgy meg menj át Szlovákiába és ott egy-két helyen megtudhatod, milyen lehet cigánynak lenni...vagy Ausztriába, ahol sok helyen nem vesznek fel magyart dolgozni, mert tolvaj népségnek tartanak minket. És nem a cigányok miatt...

Amúgy meg jártam cigányokkal egy iskolába. Volt is velük összetűzésem. De nem azért mert cigányok, hanem azért mert faszkalapok voltak. És volt afférom a hozzád hasonlóakkal is...

Blazzo (törölt) 2009.02.09. 22:03:13

bocs, a poszt Picvillnek szólt

Olasz00 2009.02.09. 23:01:40

Backstab lelkes cigányvédő, gondolom bennük látja az ország aranyfényes jövőjét. A kérdés az, hogy mire alapozza azt a szélső liberális elmebetegséget, amit itt posztról-posztra bikafingként meglenget...

Mán megint a többségi társadalom a hibás, hápersze, hápersze. Merhogy a cigók azok az áldozatok, akiket kizárnak az iskolából, munkahelyekről, ilyesmik.

Azért azt meg közben elfelejti, hogy a gulyásleves alatt olyan szinten igyekeztek integrálni a cigányokat, hogy ihaj, volt káemká, meg mindin, teljes foglalkoztatottság, még ha pszeudo-módon is, no de a pudrék csak nem akartak megjavulni, csak ők adták akkor is az elítéltek túlnyomó többségét, a fenébe, akkor most mi lesz az elmebeteg elméleteddel?

Nem kapnak munkát az ápolatlan, tanulatlan cigányok. Merhogy rohatt rasszista társadalom. Az. Miközben évente tízmilliárdok mennek el a nyolcszázezres cigány kisebbség teljes körű eltartására, nem győzünk aljasnácik lenni velünk szemben. Például néha jól meggyilkoltatjuk magunkat velük direkt, hogy aztán rossz fényben tüntessük fel őket.

Ja, vannak ilyen rasszista kamikaze társaink, ők azok, akik direkt beleszaladnak egy cigány kezébe adott késbe.

Meg nem veszik fel őket melóba. Aztakurva, előítéletes társadalom! Nem általános tapasztalat, amely több száz évre nyúlik vissza, nem, előítélet! :D Hogyne, kisbarátom, hogyne.

Másszál bele az éjszakába kicsit. A lenti világ háromnegyede cigány származású. Fuxos csilliomosok, tehát nem tejérkenyérér gonoszkodnak, csupán önmegvalósítják faji alkatuk által diktáét önmagukat. Ennyi, béla.

Tanulás: Szegregáció? Ugyan, olyasmiről beszélsz, ami nem létezik, tehát hazudsz. A gyerekem az oviban három cigánypatkánnyal volt egy csoportban. Mindhárom született deviáns, összeférhetetlen tetű volt. A boxoló gyerek nem egy másik cigányt vert halálra a középiskolában, hanem egy magyart. Nincsenek cigány osztályok, legfeljebb túlnyomórészt cigánylakta településeken, ahol akkor viszont ez természetes.

A cigány egyébként sem tanul, általában legrosszabb tanulók ugye, évismétlők, akárhogy támogatja az állam az ingyenes tankönyvvel és menzánzabáltatással meg azzal, hogy elnézi, ahogy az osztálytársak táskáiban kotorászik és néha álbabassza a fizikatanárt.

Tudod mit csinálsz te? Glóriát akarsz rajzolni az ördög feje köré. És ezzel bűntettet követsz el kisbarátom. Költözz le borsodba kisöcsi, valami nevenincs 70%-ban cigánylefedettségü településre oszt meglátjuk, a való élet mire okít ki vélt avagy jogos rasszizmus ügyében.

Bár van egy olyan érzésem, hogy inkább tovább lököd itt a műértelmiségi, egyébként teljesen életszerűtlen és aberráltsághoz erősen közelítő dumádat, verbálisan leszopva az egész cigányságot. Lelked rajta tezstvírem...

Amúgy meg itt megmondják a frankót: padahq.gamedroid.hu/archives/301

Lollipop (must mistake me you're the sucker) 2009.02.09. 23:05:37

Olvasd el velvet.hu/poronty/2009/02/09/sulinaplo_fekete_pontot_a_szuloknek/ kommentekkel, és gondolkodj. Én utállak, és a szarrástilizált debilis szerepjátékodat még annyira se tartom amennyi - de eddig a posztig azt hittem ébren vagy. De te alszol baszki, olyan mélyen, hogy holnap komolyan aggódni kezdesz a kölköd feketepontja miatt, és billentyűt ragadsz hogy beírj a tantónéninek. Asztem röhögsz ezeken a barom faszokon, de te görcsölsz mint állat hogy megfelelj nekik.
Szal (nem mintha számítana) én leírtalak - és ha ez örömet okoz leszoplak akármikor, de rajtad az se segít.

Olasz00 2009.02.09. 23:17:44

Te kinek buzogsz, kisgyerek?

Candy Single · http://candysingle.blog.hu 2009.02.09. 23:30:30

@Olasz00: Ööö.. talán a posztírót gondolta így megszólítás nélkül megszólítani.. szeeegény...

Olasz00 2009.02.09. 23:33:02

@Candy Single: Oké, de akkor sem értem, mire fel oszt ennyire gáz módon, kissé beszívottnak tűnik csórikám, lehet, már azt sem tudja, hogy írt ide.

Candy Single · http://candysingle.blog.hu 2009.02.09. 23:33:27

Ezt úgy érzem, muszáj idemásolnom.. mind a mondanivalója, mind a "kultúrált" megfogalmazása miatt.. nekem írták, de akár ide is írhatták volna..

"2009.02.09. 23:08 · radairosseb [Tag]· cs....@gmail.com
Komment erre: Kandírozott szinglilét / ...kinyílt a bicska a zsebemben...
Emlékeztetnél rá, hogy pontosan hol van ez a szemet szemért a Bibliában, spori? Bár olvastam párszor, de nem vékony könyv, és most nem ugrik be hirtelen.

Egyébként én személy szerint voltam hasonló helyzetben, és szinte mindenki a közvetlen környezetemben (nem késelés, csak zsarolás, fenyegetőzés, verés). Szóval remélem, akkor én nyugodtan mondhatom: demagóg vagy, és mivel találkoztam pár olyannal, akiket itt fikázol, bátran mondhatom: ugyanolyan sekélyes, gyöpös módon gondolkodnak a te fajtádról, mint te az övékéről. És ők is hozzáteszik, hogy nem az számít, hogy gádzsó vagy, hanem hogy egy méretes lófasz kéne anyádba (szerintük, mondom).

Szóval szemezzél csak a fogukkal, menj nekik, nyírj ki egyet, aztán remélem, téged is faszán leszúrnak, és akkor érvényesül a te fasza kis elved, és veled együtt két fasszopóval kevesebb lesz ebben a tetves országban. "


Nos.. ki a másik "fasszopó"? Csóró román fiú? Vagy a liszkai tanár? Vagy az a sok ember, aki az utóbbi időben "beleszaladt" egy-egy késbe?

Candy Single · http://candysingle.blog.hu 2009.02.09. 23:35:02

@Olasz00: Valószínű.. ezért simán át kell felette nézni.. elvégre címzett nélkül írta bele a cybertérbe..:)

Picvill 2009.02.09. 23:35:58

@Backstab:

Akkor leirnam megegyszer, es utoljara: nem altalanositok, nem is altalanositottam soha, kerlek lapozz vissza, es olvasd el megegyszer nyugodtan, kinosan ugyeltem ra, hogy meg veletlenul se tegyem meg. Nem a Ciganysag egeszerol beszelek, hanem egy reszerol. Es nem itelkezem, hanem - mint ahogyan mar ezt is leirtam - a sajat, es a szuk kornyezetem tapasztalatai alapjan velmenyt formalok. De ha mar itt tarunk, ki vagy Te, hogy elitelj, ha elitelek valamit? (Persze ez az utolso mondta vicc volt: csak erzekeltetni szeretnem, hogy a Te velemenyed sem er kevesebbet az enyemnel, es forditva is igaz ugyanez, magyarul mindketten leirjuk a meglatasainkat. Itelni majd itel a birosag.)
Lehet, hogy az elozo postnal kommenteltem, lehet ide: szemely szerint szivbaj nelkul visszaallitanam a halalbuntetest, es komolyan megszigoritanam az iteleteket: legyen az egy gyilkos, egy tolvaj, egy korrupt politikus, egy adocsalo vallakozo, egy korrupt rendor, akarki. (Eszrevetted, hogy egy kanyi etnikumot nem neveztem meg most sem?)

Igy ertsd: a cigany akarjon beilleszkedni, tegyen erofesziteseket ennek erdekeben, es dolgozzon ugyanugy, mint barki mas. Maximalisan tamogatni es partolni tudom csak, ha valaki ki akar torni a nyomorbol, de velemenyem szerint nem a magyarnak kell elkezdenie maskepp gondolkodni, viselkedni, hanem a ciganynak. Meg Magyarorszagnak hivjak ezt a rantotthus alaku valamit, vagy nem? Persze csak ettol nem fog mukodni a dolog, ugyanugy szinte teljes paradigmavaltas kene hogy tortenjen a masik oldalon is, de nehogy mar a magyar embernek kelljen a sajat hazajaban elkezdenie a folyamatot! Tudod miert tudtam gond nelkul beilleszkedni kulfoldon? Mert beszeltem a nyelvet valamelyest, mert nem hatalmas mellennyel erkeztem meg, mert nem a szocialis segelyekert allok sorban, hanem dolgozom, adot, tb-t, nyugdijjarulekot, a tokom tudja hany tucat fele-fajta kotelezo jellegu biztositast fizetek. Mert atengedem a zebran a gyalogost ha latom, hogy a zebra kozelebe er, mert a harmincas tablanal harminccal hajtok, mert nem dobalom ki a cigicsikket az autobol, a feher uveget a feher uvegnek kirakott kukaba dobom, a papirt a papirnak kirakottba, mert egy levelet nemet formaisagokkal irok meg, es nem "magyarul". Mert mindent igyekszem ugy csinalni, ahogy ez az adott orszagban szokas, elvaras, a minimum. Ha Romaban jarsz, tegy ugy, mint a romaiak...

Amugy a tokom se tudja ki az a Bayer Zsolt, a mai napig azt sem tudtam, hogy letezik, nem is erdekel. Kiragadtam egy bekezdest egy irasabol, mert nekem speciel tetszett, hogy egy igen csak szelsojobbos oldalon ilyesmit is lehet olvasni szerbekrol, horvatokrol, romanokrol, mert ezt a reszet ertekeltem a mondokajanak.

A "rendes" magyar/cigany/osztrak/szuaheli ferjet pedig, aki reszegen hazamegy, es felholtra, kekre-zoldre veri a feleseget, szemely szerint ugyanugy a falhoz allitanam es lelonem mint egy kutyat, mint ezeket a szurkalo faszkalpokat.

Candy Single · http://candysingle.blog.hu 2009.02.09. 23:46:06

@Picvill: Jogos. Hasonlót írtam vhol fentebb... hogy a horvát, a tót, a szerb, a bánat tudja milyen kisebbségek is itt élnek közöttünk, velünk, az ország törvényei szerint, a saját kultúrájukat, identitásukat megtartva.. tehát a dolog nem kivitelezhetetlen, mint ahogy sok példa is bizonyítja.. de, mint tudjuk, nem akarásnak nyögés a vége, ugyi.. csak az a baj, hogy az ő nem akarásukat mi nyögjük...

riddick 2009.02.10. 02:15:21

nem olvastam végig az összes posztot, én az elején elakadtam (tán) tibor hsz-én. Mi van akkor, ha mindenki életfogytot kap emberölésért vagy a súlyos testi sértésért mondjuk meg 25 évet? Somogyban pl mennyire lenne zsufi a fegyházakban? Mennyi ember maradna szabadlábon? Ezzel nem akarok védeni senkit, csak felhívom a figyelmeteket arra, hogy van pár terület magyarországon ami színesbőrűekkel jobban lefedett mint mondjuk a nyugati határszél... Ráadásul tetézi a dolgot, hogy még csak munkát sem tudnak nekik adni, mert nincs mit (nem nem akarnak, hanem nem tudnak...)

Johnny Bravo 2009.02.10. 02:24:04

Én igazából azt nem értem, hogy a miskolci rendőrkapitány melyik "elszólásával" vágta ki a biztosítékot a Draskovicsnál. Ha jól emlékszem olyasmit mondott, hogy "Ezen bűncselekmények mindegyikének mindegyik elkövetője cigány volt." Ha jól sejtem, ez nem általánosítás, hanem ténymegállapítás (még ha az adatvédelmi ombudsman szerint nem is lenne szabad megőrizni adatokat az elkövető származásáról, vagyis álláspontom szerint jogosulatlan adatkezelésért lehetne elővenni a Miskolci rkp-t). Nem általánosított (nem mondta, hogy minden cigány bűnöző, nem is lenne igaza), nem volt kirekesztő, vagy úszító. Konkrét eseményekkel kapcsolatban konkrét emberek egyetlen azonos személyiségjegyét, tulajdonságát - nevezze mindenki, aminek akarja - emelte ki. Mondhatta volna, hogy fekete a hajuk, vagy sötét a bőrük. De azzal azt gondolom, hogy ugyan igazat mondott volna, csakis az igazságot, de nem a teljes igazságot.
Uff

Tichamér · http://kutyushop.blog.hu 2009.02.10. 02:32:30

Köszönöm Rudi, erre gondoltam. Nem kell védeni őket, de meg kell érteni a problémát pontosan ahhoz, hogy tenni is tudjunk ellene.

indi23 2009.02.10. 02:34:48

integrálódás? EGY példát mutassatok a világon bárhol ahol integrálódtak.... maximum az oláh integrálódik a sintibe vagy fordítva.

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2009.02.10. 07:26:15

@Backstab:

Persze szegény cigányok csak áldozatok, ugye? Nem tehetnek semmiről? Nem kapnak esélyt? Minek nevezed
- az ingyentankönyvet
- ingyen ebédet
- gyermeknevelési támogatást
- felzárkóztató programokra költött súlyos százmilliókat, és a többi, romaintegrációt célzó intézkedést?

Tudod, mindent lehet, csak akarni kell. Hallottál ugye a napokban a 14.000 roma főiskolásról, akiknek késik az ösztöndíjuk? 14.000 cigány fiatal, aki akar tanulni, változtatni az életén, a társadalom hasznos tagja lenni. És a többi, név nélküli kisember, aki dolgozik pénztárosként, gyári munkásként, vagy akár kőművesként. Ők érdekes módon 100%- ban be tudtak illeszkedni, csak a bőrszínük, de nem az életmódjuk, viselkedésük különbözteti meg őket a magyaroktól. Véletlen? Nem, egyáltalán nem az.

Mégegyszer elmondom, hogy megértsd: segíteni csak azon lehet, aki maga is akarja a változást.

Azt hiszem, te vagy a gyengeelméjű, nem mi. Bújjál ki szépen a tankönyveidből, aztán nézzél körül a való életben.

laspalmas a Vastagbőrről

KÁJZERSZÓZE 2009.02.10. 08:13:18

Rudi: Ezen lehetne elmélkedni sokáig, hogy mi a jó megoldás. Az a szoc.segély, amit kapnak nem sok. Ha így nézed, arra elég esetleg, hogy vegetáljanak. De ehelyett két nap alatt elverik, utána vagy lopnak, vagy mennek napszámba. Ha ez van, akkor viszont a segélyre semmi szükség nincsen, mert mondom, két nap alatt elnyomják, akkor dőzsölés van, meg rúd szalámikkal kardoznak a bolt parkolójában. Este buli, pia, gép. Másnapra nem is marad. Ezért felesleges egy forintot is adni. Sokszor úgy látom, teljesen gyerekelméjűek, semmi tudatos, hosszabb távra tervezés nincs bennük. Vélhetőleg innen a sok kölyök is. A legelső feladat a gyermekvállalás kérdése. A már felnőttekkel nem tudsz mit kezdeni, a gyerekek közt sok a bűnöző, de nem büntethető. A gyermekvállalás a mai életünk legnagyobb luxusa. Így van? Nem is mered vállalni, ők ezt mégis sorozatosan megteszik, annak a minimális reménye nélkül is, hogy NEVELNI tudnák a gyereket. Merthogy azt kellene, nemcsak etetni. Amíg ebben nincs változás, nem lesz eredmény sem. Ha szül 17 gyereket, és sose dolgozott, az ember segélyen, szerinted miből nevelik majd? 18 éves koráig tanköteles a gyerek. Miből? Elmondom: tesznek rá nagyívből. Majd az állam felneveli. Csak így máris pluszkiadás, arról nem beszélve, hogy a nevelőszülő is benne van gyerekenként 70 rugóba! Ezért nincs nekem pénzem, hogy 3 gyerekem legyen. Hiába dolgozm én is és az asszony is. Egy van, de hogy mégegy lesz-e? Nem tudom.....
Tisztességes megélhetés a második lépcső. Ha segély van csak, mert munka nincs, oké. De mivel ezt a pénzt mások dobják össze, ezért a többiek feltételhez köthetik. Dolgozzon bármit a segélyéért cserében. Keljen fel minden reggel. Lássa a gyereke is. 10 óra előtt nem kelnek fel. Addig nem megy ki a családgondozó sem, mert minek. Ez a másik probléma. sorolhatnám. Rudi, grat a poszthoz!

IzomTibi · http://tibor.blog.hu 2009.02.10. 08:40:56

@we've got nothing to lose except money: semmi gond, de tényleg ne szívj ennyit, mer ilyen hülye maradsz. de nem kell szopnod nyugi, viszont jutalomból elárulhatnád, hogy melyik barom faszokon kellett volna röhögnünk, akiknek továbbá roppantul meg kívánunk felelni?

tán az itteni olvasók lennének azok? és akkor úgy történt volna, hogy rudi ült este, hogy baz leszúrták ezt a kézist, leszarom bazeg meg a cigókat is, de bazeg kéne írni róla valamit, azt biztos komázná a sok kis lelkizős fasz? tehát szerinted ez így lehetett?

de természetesen én tudom, hogy semmi szükség megpróbálni belelátni egy pszichopata kretén agyába, úgyhogy inkább válasz nélkül kend a falat szarral máshol.

k.bates 2009.02.10. 12:38:15

sziasztok!
itt szerintem nem az a lényeg, h cigány-e vagy sem. hanem, h kbsztt bűnöző, aki szabadon (eddig) verhetett, szurkálhatott, tehetett bármit, a körzeti megbízottat megvehette kilóra. most hátha precedenst teremtenek vele.
a tisztességes cigányoknak meg fel kell kötni a gatyát, mert elég szr a marketingjük ...
ha az én fiammal történne hasonló és lenne hozzá pár kigyúrt verőemberem, akkor aktívan részt vennék a rosszfiúk felszalámizásában. persze, lelkileg nem segít, de hátha :)

Brummm 2009.02.10. 12:49:25

A poszt azért elég nehéz kérdést boncolgat. Ahogy Bill is megénekelte: Hogyan lesz egy kisfiúból fiatalkorú bűnöző?

A társadalmat is úgy lehet alakítani, ahogy gyereket, vagz kutyát nevelni: következetesen és igazságosan. Hát sajna ehhez pont azok hiányoznak, amiket Rudi itt leírt. Se pozitív, se elrettentő példa, se kilátás. Úgyhát van miért felkötni a gyatyánkat.

Füles [Göd.HU.EU] 2009.02.10. 12:53:27

@Olasz00: Attól tartok, a hangnem, ahogy reagálsz Backstab véleményére,téged minősít, semmi szükség rá. Igazán normális hangon és értelmesen próbál érvelni a másik oldal mellett, sok igazsága vagyon mindkét oldalnak. Ha valaki tanulmányok, tényszerű adatok birtokában állít valamit, talán többet kéne, hogy vessen a latban, mint azok a vélemények, amik zsigerből, érzésre, előítéletre és hallomásra alapozottak.
Nem hiszem, hogy ártatlannak tekinti a cigányokat, de megpróbál rávilágítani a "többség" felelősségére is. Ha a gyerekedet öt évig nem neveled, csak eteted úgy-ahogy, aztán keményen megbünteted azért, mert nem úgy viselkedik, ahogy szerinted civilizáltan kellene, az csak a gyerek bűne?

Füles [Göd.HU.EU] 2009.02.10. 13:01:23

@gyzs: Talán mégiscsak lényeges, hogy cigány, vagy nem, hiszen a téma nem a "bűnözés általában", hanem a "cigánybűnözés".
Este egy rendőr mondta azt a tv-ben, hogy a nyilvántartás alapján nem igaz az, hogy árja testvéreink (mi magunk, a bokréta Isten kalapján) egy kalap szarral is különbek lennénk, kevesebb bűnöző lenne köztünk. Ha nekik sem hisszük el, akkor kinek, minek higyjünk?

Kulkin 2009.02.10. 14:33:56

sziasztok!
a "szemet szemért, fogat fogért" közkedvelt (és rosszul használt) ószövetségi idézet egyébként nem úgy értendő, hogy ha kiszúrják a szememet, cserébe én is kiszúrom azét, aki engem bántott. nem. hanem azt, hogy a szemem (vagy fél szemem) világának értékével megegyező kártérítésre vagyok jogosult az illetővel szemben.
a további kártétel senkinek az érdekét nem szolgálná.
üdv, peace.

Kulkin 2009.02.10. 14:39:52

"Az integrálódni akaró cigányok többségében egy dolog a közös: holtukig tagadják, hogy cigányok."

ez szomorú, hogy nem élhetnek a saját identitásukkal békében. azért kényszerülnek erre, mert a "cigány" szóra ráragasztottuk, hogy "bűnözés". ha 8 bűnelkövetőből 8 cigány volt, abból az átlag ember az átlag logikai készségével arra következtet, hogy aki cigány, az bűnöző. általános iskola negyedikes matekórába most nem mennék bele, de a többség már elfelejtette az ott tanultakat (halmazok, stb.).

Kulkin 2009.02.10. 14:45:37

@-Feco-: 2009.02.09. 14:09:46

"Amíg a liberalizmus azt jelenti, hogy bármit megtehetek..."

nem azt jelenti. nézz utána a wikin, ha érdekel.

"amíg nem igazság hanem jogszabály van..."

mondok egy fontos dolgot: jogállamban élünk. ez a rendszerváltás egyik fő eredménye. ne forduljunk vissza! az igazságot meg a jogot ne állítsuk szembe egymással, elvileg a kettő szorosan összefügg.

Kulkin 2009.02.10. 14:50:12

@vato loco: "...a cigányok egy része mára már olyan erkölcstelen..."

azért azt vegyük észre, hogy nem csak a cigányok egy része, hanem általában az emberek egy része.
a hozzászólásodban szépen megfogalmaztad, hogy nem általában a cigányságra gondolsz, ez helyes is! csak vigyázz, nehogy mégis egyoldalúan és általánosítva gondolkozz.

vacsad · http://indafoto.hu/vacsad/collections 2009.02.10. 16:06:27

@Olasz00: Demagóg vagy és hozzá még ostoba is. Fogalmad sincs a jelenségről amiről beszélsz.

Olasz00 2009.02.10. 18:03:30

@vacsad: Jajtélleg? És hol? Demagóg? Jaaa, ez az a szöveg, amit bármire rásüthetsz, mai neked nem tetszik, igaz?

Ugyna már öregfiú, semmit nem érő kinyilatkoztatások helyett inkább érdemben cáfolj rá a kijelentéseimre, akkor esetleg még vitapartner is lehetsz, így azonban csak egy semmire pattogó gyökér vagy valahonnét egy irodából, oszt ennyi.

Nincs fogalmam a jelenségről? Hát nézzük csak: Gyerekkorom nagy részét Békásmegyeren töltöttem. Mint tudjuk, itt jócskán felülreprezentáltak a cigányok. Két évvel ezelőttig pedig a kilencedik kerületben laktam, a Lónyay utcában, aztán meguntam a cigányterrort - jaj de demagóg az igazság, mi? -, és kijöttem a zöldbe nyugizni.

Ezeregy közvetlen tapasztalatom van kispofám, talán jóval több, mint neked. Egymilliárd közvetett tapasztalatom van, hírek, tudósítások, statisztikák, közmegítélés, közbeszéd, ésatöbbi formájában.

De persze még mindig tartható - ha nem akarok rohattdemagóg lenni -, hogy fú, a rossz tapasztalatok mindegyike - akár ha egy egész nép általános - és nem általánosító - illetve több évszázados rossz tapasztalati csakis a cigányság egy szűk rétegére alkalmazható. Azok meg a többségi társadalom Viktorjai, akik holtukból feltámadva megbosszulják a többségi társadalom hanyagságát - évi többtízmiliárdos támogatásokat, lakhatást ingyé, estébé - és gonoszságát - amiért megöletik, megfélemlítik, kiraboltatják, megveretik magukat csóró cigányokkal. Hát hogyne már!

Színtiszta demagógia a valóság kispofám, színtiszta demagógia!

Nem csak én állítom, amit állitok. Milliók évszázadok óta szívták meg ezt a kisebbséget, a létezésüket, a befogadásukat. Tény, öcsém, cáfold ha tudod.

Demagógia az, amit ti, aberrált, rosszindulatú nyomrékfasz jogvédők ugattok: Fú, hát van egy szűk réteg ami télleg bűnöz - mert kibaszott velük a többségi gonosztársadalom, bruhahahaha! -, de a többség az kurvabecsületes dolgos, melós cigány! Ez a demagógia, az ordas hazugság. Minden nap megcáfolja ezt a szart a mindennap látott cigánybandák, hordák, szakadt mocskos, ordernáré módon viselkedő cigányok látványa az egész városban. A dologtalan, simlis csavargó, kéregető, óbégató, kolduló, kötözködő mocskok látványa rácáfol erre a hatalmas ferdítésre.

Ezt mindenki látja, megtapasztalja, aki nyitott szemmel jár-kel az utcán munkába menet-jövet-alatt.

Becsületes cigányok? Holhol? 10%? Legyen, de szerintem ez is egy rohadt jóindulatú becslés. Ez nyolcvanezer cigány a maradék hétszázhúszezer ellenében. Miről beszélünk?

Bűnöző, simlis, léha, munkakerülő, összeférhetetlen, mocskos életmódjuk rájuk jellemző népies vonás.

Szegénységben kötelező bűzben és mocsokban élni? Hangoskodni, utcákat megfélemlíteni, dajdajozni? Szegénységben nem lehet munkát keresni, kubikolni, segédmunkásnak elmenni, ha már hülye volt és a suliban inkább verekedett, semmint tanult? Nem lehet elmenni állandó vemhesség helyett takarítani? Nem? Miért nem????

Igen, jó páran elmennek. De a többség nem megy el. Ott rohadnak a villamoson ötven kölökkel körbevéve, kárváanyáznak, szotyiznak, szemetelnek, mennek a segílykéért, bedesek, retkesek, undorítóak. - És ez még csak az alja, de mi van a keménybűnöző cigányokkal, akik pl. tavaly Siófokon vonultak fel terrorista jelleggel a főutcán százhatvanan? Ez is rohadt demagóg, igaz? Mert neked nem tetszik az igazság, nem fér bele abba a képmutató, trendi, politikailag korrekt debil világodba, ahol a fehér az fekete és fordítva.

Senki nem dolgoztat cigányokat? Miért? Ja, mert megvan a megalapozott rossz hírük? A cigány nagyvállakozók miért nem karolják fel a tezstvíreket? Mire fel kéne nekem alkalmaznom egy büdös, szakadt, agresszív, munkatársakat megfélemlítő, tolvaj vonásokkal rendelkező, megbízhatatlan, kommunikációra képtelen, ostoba, tudatlan személyt? Azért, mert az negatívan hatna a vállalkozásomra, mert nem majmokkal akarok sikeres lenni, mert azokkal nem is lehet, hanem szakemberekkel, értelmes dolgozókkal, fegyelmezett, elkötelezett, rendszerető munkatársakkal. - Szólj, ha bármelyik kategóriába belefér a cigányok nagy többsége.

Ha pedig szeretnél ráeszmélni arra, mennyire nem demagóg egyetlen betűm sem, szépen sátorozzál le Enyingben, oszt majd beszélgetünk pár hét múlva, ha felkereslek az intenzív osztályon.

Terrellowens 2009.02.10. 18:46:20

@Carbonara: igazán nem akarok rádcáfolni...de azért mert a 18.században a nagyjából teljesen kihalt magyarországra a habsburgok,az ország gazdasági fellendítésének, tehát, h hasznát vegyék a területnek-betelepítettek az összes környező országból embereket, ígyaztán valóban nagyon "színes" etnikumu területté vált- ez nemhiszem, h azt támasztaná alá, h milyen egy befogadó ország vagyunk...

Fekete Pákó 2009.02.10. 20:37:43

ez lehet a megoldás, na meg a zéró tolerancia a bűnözőkkel szemben (beleértve a padlófűtéses börtönök megszüntetését is):

- Mivel a cigány családok többségében a szülõk kulturáltsági-szocializációs foka olyan alacsony, hogy képtelenek a késõbbi közösségi beilleszkedéshez szükséges normákat gyermekeiknek átadni (lévén, maguk sem ismerik és gyakorolják ezeket), így mi cigányok kérjük, hogy legkésõbb 2 éves kortól felzárkóztató-szocializáló napközi-otthonos óvódai-bölcsõdei foglalkoztatást tegyenek kötelezõvé minden olyan család számára az országban, ahol legalább az egyik szülõ nem érettségizett és/vagy legalább az egyiküknek nincs állandó munkahelye-jövedelme.
Emellett kérjük, hogy az iskolát tendenciózusan nem látogató gyermekeket szüleiktõl a gyámhatóság mérlegelési lehetõség nélkül vegye el véglegesen állami gondozásba, a szülõk ellen pedig indítsanak kiskorú veszélyeztetése vádjával büntetõeljárást, minimálisan egy év kiszabandó és letöltendõ szabadságvesztés büntetésével.
- Mivel a cigányság esetében sajnos a segélyek kontraproduktívnak bizonyultak, a következõ generáció felzárkózásának és az új munkahely keresésének elõsegítése helyett a leszakadást és semmittevést konzerválják kizárólag, így kérjük, hogy a kormányzat szüntessen meg rövid átmeneti alkalmazkodási idõszakkal mindennémû ellenszolgáltatás nélküli pénzbeli segélyt. A családi pótlék helyett kérjük, hogy a tanulók a jövõben inkább valóban ingyenes tankönyvet és napi háromszori iskolai étkezést kapjanak, ingyenes közlekedési lehetõséget lakóhelyük és az iskola között, a szociálisan rászorultak részére pedig az étkezést hétvégéken és iskolai szünetekben is biztosítsák, amellett kapjanak évi két rend el nem idegeníthetõ ruhát, nyáron foglalkozási lehetõséget (napköziotthon), és nyaralási-kulturálódási lehetõségeket.
- A munkanélküli segélyek és jövedelempótló és egyéb támogatások alanyi jogon folyósítása helyett pedig kérnénk, hogy a jövõben kizárólag az állam által kötelezõen biztosítandó közmunka és átképzési programokat szervezzenek, az eddig folyósított segélyeknek megfelelõ vagy azt meghaladó jövedelmezõséggel, segítendõ a képzettséggel és morállal nem rendelkezõ cigányság és nem cigány underclass visszavezetését a munka világába. Az ezt elutasítók minden szociális ellátástól és egészségügyi biztosítástól elesnek, az adóhivatal pedig feltételezi hogy jövedelemmel vagy vagyonnal rendelkeznek, tehát a minimálbér járulékait rajtuk behajtják.

vacsad · http://indafoto.hu/vacsad/collections 2009.02.10. 22:28:19

@Olasz00: Már kifejtettem az érveimet (nem is röviden).
Azt, hogy több tapasztalatod van cigányokkal mint nekem azt erősen kétlem. Soha életemben nem dolgoztam irodában csak terepen. Több tucat cigánytelepen jártam már az országban és legalább 100-150 cigány emberrel beszélgettem hosszasan csak ennek során. Nem beszélve arról, hogy Borsodban lakom születésemtől fogva így minden nap nyomon tudom követni a történéseket. Azt hiszem ennél fogva én jobban benne élek a problémában mint te.
A te érvrendszered is megfigyelésen alapszik ezt elfogadom. Az állításaidnak egy részének van igazságtartalma is.
Ettől függetlenül az ok-okozati összefüggésekkel nem vagy tisztában.

vacsad · http://indafoto.hu/vacsad/collections 2009.02.10. 22:31:07

@Fekete Pákó: Ezzel többé-kevésbé (inkább többé) egyet lehet érteni.

Olasz00 2009.02.10. 23:18:58

@vacsad: Előbbre vinné társalgásunkat, ha kifejtenéd, hol, miben nem értesz egyet az általam leírtakkal. Aztán indokolnád is.

vacsad · http://indafoto.hu/vacsad/collections 2009.02.10. 23:56:48

@Olasz00:

"Azok meg a többségi társadalom Viktorjai, akik holtukból feltámadva megbosszulják a többségi társadalom hanyagságát - évi többtízmiliárdos támogatásokat, lakhatást ingyé, estébé - és gonoszságát - amiért megöletik, megfélemlítik, kiraboltatják, megveretik magukat csóró cigányokkal. Hát hogyne már!"

Ez így ebben a formában reductio ad absurdum, cinikusan nem veszel figyelembe olyan tényeket amiket én is és Backstab is felsoroltunk már.

"Nem csak én állítom, amit állítok. Milliók évszázadok óta szívták meg ezt a kisebbséget, a létezésüket, a befogadásukat. Tény, öcsém, cáfold ha tudod."

Milliók? Évszázadok? Bizonyítsd ha tudod.

"de a többség az kurvabecsületes dolgos, melós cigány!"

Én ezt nem mondtam. Mindössze annyit, hogy ha a feljebb vázolt intézkedések megvalósulnának ez könnyedén létrejöhetne.

"Bűnöző, simlis, léha, munkakerülő, összeférhetetlen, mocskos életmódjuk rájuk jellemző népies vonás."

Ez egyszerűen nem igaz. Példának okáért azok az ekhós cigányok akik pl. Erdélyben a mai napig megtarthatták nomád/vándorló életvitelüket igenis becsületes, munkából élő emberek tehát nem mondhatod, hogy a kultúra determinálja az életmódot.

"Szegénységben nem lehet munkát keresni, kubikolni, segédmunkásnak elmenni, ha már hülye volt és a suliban inkább verekedett, semmint tanult?"

Pontosan itt van a probléma. Ezzel kapcsolatban hoztam fel a szükséges motivációs tényezőt (ami ismét hangsúlyom NEM lehet közvetlen anyagi juttatás) mivel jelen helyzetben-ha hiszed, ha nem-szinte lehetetlen kitörni ebből az életvitelből, erre jelenthetnek megoldást a Fekete Pákó által felhozott javaslatok egy része.

"És ez még csak az alja, de mi van a keménybűnöző cigányokkal, akik pl. tavaly Siófokon vonultak fel terrorista jelleggel a főutcán százhatvanan? Ez is rohadt demagóg, igaz?"

Nem, ez konkrétan nem az, vannak ilyenek. Másrészről ez a tipusú bűnözés arányaiban ugyanolyan elterjedt a többi etnikumban is, nem cigány sajátosság.

"Mert neked nem tetszik az igazság"

Na EZ a demagóg :) A tényekkel én is tisztában vagyok csak egy kicsit mélyebben átlátva a helyzetet feltűnnek az összefüggések és ezek indítják az embert humánus megoldás keresésére.

"Senki nem dolgoztat cigányokat? Miért? Ja, mert megvan a megalapozott rossz hírük? A cigány nagyvállakozók miért nem karolják fel a tezstvíreket? Mire fel kéne nekem alkalmaznom egy büdös, szakadt, agresszív, munkatársakat megfélemlítő, tolvaj vonásokkal rendelkező, megbízhatatlan, kommunikációra képtelen, ostoba, tudatlan személyt?"

Ez a magyarországi cigányhelyzet 22-es csapdája, azt hiszem érted mire gondolok.

Annak mindenesetre örülök, hogy elébe állsz egy értelmes vitának, remélem egyikünknek sem önti el a szar az agyát és térünk át anyázásra és személyeskedésre. :)

Serio (törölt) 2009.02.11. 11:35:12

Ez egy nagyon jó felvetés. Ha valakit nagyon meg kell fizetni, hát a rendőr az. Végülis a rendőrön múlik, hogy ne verjék be az ember fejét az utcán fényes nappal, meg hogy ne szedje szét a várost téglánként az 1956-os eseményeket évente rekonstruáló élőszerepjátékos rajongói kör...

Jelenleg a rendőr korrupt, mert megéri korruptnak lennie, és gyáva, mert nem éri meg bátornak lennie. Persze a tizennégy éves hackerekkel és drogfogyasztókkal szemben nagyon nagy legény, de amikor egy 50 fős, felfegyverzett maffiahadsereg vezetőjét kéne letartóztatni...

Thatcher is azzal kezdett, hogy a rendőrök fizetését megemelte. Ideje lenne ezt nálunk is meglépni.

gonoszkisterroristadughagyma 2009.02.12. 11:22:59

@Candy Single: szinte igazad van, de azért én azt hiszem, ha nem csak 3-an akarjuk változást és állunk bele hanem mindenki aki lát, akkor lehet hogy mégis meg lehet csinálni. Vagy Petőfire hivatkozni olyan romantikus itt? "azért a víz az úr" vagy mi a faszom

Bambano 2009.02.12. 15:03:33

Normális rendőrségen ennek úgy kellene működnie, hogy kimegy egy hónapban egyszer a parancsnok a sportpályára a beosztottakkal, futnak mondjuk 4000 métert, amelyik a parancsnok után ér be két alkalommal is, annak munkakönyv.

Katona koromban a zászlóalj parancsnokom egyszer elkövette azt, hogy feljött a sportkombiba önvédelmi gyakorlatot ellenőrizni. Kiválasztott egy csókát, hogy támadja meg, stb. A gyerek nagyon megverte a főhangyát. Másnap zászlóalj sorakozón azt mondta a főhangya, hogy aki őt meg tudja verni, az jól elsajátította a tananyagot, 10 nap jutalomszabi.

Ennyi volt, rend volt.

Kremyy 2009.02.13. 08:41:45

Szociális munkás hallgatóként tapasztaltam már eme rövid idő alatt is egysmást...Már ami a romákat illeti..Integráció vagy szegregáció,ezen vitáznak mióta világ a világ.
Ami biztos,hogy sokszor azért rakják be a gyereket a csökkent értelmi képességűek osztályába,mert cigány..A tanárok is úgy viselkednek vele..Holott semmiféle fogyatéka nincs..Ha logikusan végiggondolja mindenki,mégis milyen okból rakják be fogyatékkal élők közé?Mit írnak indokként?Hogy cigány?
Nem egy ilyet láttam már,és a gyerek nem tud abba az osztályba beilleszkedni,mert nem oda illik.Tanulni pedig nem,nem úgy lehet ott,értelemszerű,hogy a fogyatékkal élő nem úgy tanul,ahogyan az egészséges gyerek..
Ha berakod egy normál osztályba,akkor meg jönnek az okos szülők és kiveszik a gyereküket,mert a cigánytól félni kell,biztos tetves,gyilkos,stb stb.. Legalább kiskorban nem kéne azt a gyerekekbe nevelni,hogy ne menj a közelébe,mert más mint te...
Amúgy még annyit,hogy tegnap láttam valamilyen plakátot,amire fel volt firkantva,hogy ,Elég a cigánybűnözésből",ez is érdekes...A bűnözésnek társadalmi okai vannak,nem biológiai..És ha kiirtunk minden cigányt,azzal nem szűnik meg a bűnözés nagy valószínűséggel,csak akkor majd magyarok,meg szerbek,meg mások követik el.
Ennyit szerettem volna,Magyarországra meg minden téren kellene reform az egészségügytől az igazságszolgáltatásig..

Magilla bekombinál

Ogre üzeni, hogy jelöljél.

Izomtibi

Tibor az újkori magyar polgár archetípusa. Ami különlegessé teszi az az, hogy munkáinak során sok emberrel kerül kapcsolatba, veleszületett nyitottságának, igazságérzetének, rendkívüli megfigyelőképességének köszönhetően hozzávetőleg 100 szociológus ismeretével rendelkezik.

Hirdetés

Utolsó kommentek

  • Shenpen: Kedves Tibor, Nem értek egyet ugyan, de mégis hatalmas riszpekt. Mert ilyen fordított világban él... (2014.07.24. 20:30) Burgonya
  • Vérnyúl, Döme, Dagi, Fufu, avagy a Jó, a Rossz, és: még egy olyan vonalat simán bele lehetett volna szőni, hogy cseszteperevszky felajánlja a a piruló... (2014.07.14. 12:59) Burgonya
  • Lisztes Terc: Ezt kétszer is át kellett gondolnom, amíg megértettem a felét, de ami lejött belőle, az elég szomo... (2014.06.23. 17:10) Burgonya
  • uberuncsi: Magyar égre magyar UFO-t! (2014.06.19. 16:16) Burgonya
  • vitéž munkášőr: húdejó, ismerős a vidék... :-( (2014.05.31. 13:24) Burgonya
  • Utolsó 20

Ez van még