Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Gőz

Most mesélek nektek a megélhetési korrupcióról.

Kezdjük kicsiben. Ha ittasan vezetsz, 50-100 ezer forintért villogóval kísérnek haza. Ez nem etikus.
Ha nem adsz számlát, 50 ezer forintért nyoma sem marad az ellenőrzésnek. Ez sem etikus.
Ha valamelyik egészségügyi hatóság ellenőrzi az üzletedet, nincs módja annak, hogy ne büntessenek meg, mert nem lehet tökéletes tisztaságot tartani. Ez a definíció pont olyan, mint a végtelenbe tartó egyenes. Elvben létezik, de olyan nincs, aki be tudná mutatni emberi ésszel felfogható módon. Viszont szerencsére 50 ezer forintért nem záratják be a helyedet - ez egyik oldalról sem etikus, de hasznos.
Az, hogy az APEH-ellenőrök közül némelyek biankó-kamu megbízólevéllel járnak és így próbálnak némi mellékest kizsarolni, az... ügyes.
Az, hogy az önkormányzat nem tájékoztat egy olyan helyi törvény változásáról, ami az önadózókat érintő egyik helyi adó növekedését eredményezi, az nem etikus. Az, hogy 5 évig nem szólnak, hanem egyszer csak jönnek behajtani, az gusztustalan is. Az, hogy százezer forintért még a nyilvántartásból is kivesz az ellenőr, az már természetes.
Ha egy jó önkormányzati telket akarsz megvenni, esetleg valami nagyobb volumenű üzletbe szeretnél belevágni, a képviselőtestületet kell megnyerned. Ennek a módja az, hogy érvelsz (nem fog sikerülni); vagy az, hogy négyszemközt támogatod valamelyik pártfunkci alapítványát vagy urambátyját közvetlenül. Ez elegáns.
Az, hogyha nevekkel együtt írod ezt le, azért meghurcolnak, az igazságtalan, de jogos. Az, hogy egy-egy miniszter nyolcszámjegyű összegért megvehető, az viszont végtelenül piti dolog, a kaliberhez képest.
Én mégsem haragszom rájuk. Ez az individualizmus diadala a szervilizmus fölött.
Igenis, fizessük meg a közalkalmazottakat; még jobban, mint most! Akkor talán nem lenne magától értetődő, hogy az ember simlisséggel egészíti ki a fizetését. Nem akarok pálcát törni senki felett, mert annak idején én is úgy kezdtem, hogy a megfelelő embereket a megfelelő ellenszolgáltatásokkal kenyereztem le. Nem tudom azt mondani, hogy a fenti emberek nem a megfelelő módon járnának el, ha persze csak az ő érdekeiket nézzük. Amíg a többség politikai meggyőződése szerint hagyja ezt vagy éppen fújol, addig nem fog megváltozni semmi, pont úgy, ahogy az alfahímet sem fogja lerohanni az egész csorda oroszlán, csak a második legerősebb. Mit várunk ettől az országtól, ahol mindenkinek csak a szája nagy, de a saját boldogulásáért sem hajlandó tenni a nagy többség? Az a vállalkozó, aki éhbérért dolgoztatja a képzetlen munkaerőt, felelős a helyzetért? Őszintén, kinek nincs ott a választás? Lehet mélyről érkezni és lehet nemet mondani. A lehetőség önmagában nincs, meg kell teremteni.
Faramuci helyzetnek érzem, hogy az egyén boldogulásának leghatékonyabb, ha nem az egyetlen eszköze a társadalmi-gazdasági deviancia.
A világot szerintem nem úgy lehet megváltani, hogy levágott fejekkel focizik az ember, hanem úgy, hogy az ember kitör és felülemelkedik a közvetlen környezetén. Miért jó egy olyan embermassza tagjának lenni, akik mondjuk jó esetben egy alapvető eszmén kívül szinte semmiben nem tudnának megegyezni? Miért jó kitűzőket dugdosni az ember gomblyukába, miért kell zászlót lengetni? Mi változik meg? Miért járna ez együtt azokkal a vélt értékekkel, vagy hogy úgy mondjam, objektív értékekkel, amik egy társadalom számára hasznosak lennének?
Az emberekben nem tudok hinni, mert a szervilizmus, egy jól hangzó eszme vak követése olyan, mint a heroin. Aki rákapott, azt borzasztó nehéz kiszedni a függőségből.
Amíg nem lesz a többségben akarat, hogy a dolgokat következetesen másképp csinálja, addig a mindenkori kormány elmehet a picsába, válságkezelő miniszterelnökökkel együtt; én meg inkább fizetek az ellenőrnek 50 rongyot zsebbe, minthogy egy tejfolt miatt kétmillióra büntessen és lehúzhassam a rolót.
 
RUDIT kell és lehet szidni, nem Tibort. Köszöntem.
 
(Amúgy az egész ötlet az emberek használhatatlanságáról onnan jött, hogy szombat este a fiam baráti társaságában az egyik lány bőszen elkezdett politizálni saját magát egy nagy képzeletbeli lobogóra tűzve; majd amikor már kellően berúgtunk, benyalt egy bélyeget, elkezdett nyávogni meg mondogatni, hogy ő cica, majd levetkőzött meztelenre, kiment és beleszart a játszótéri homokozóba. Gondolom érthető, hogy miért keseredtem el ennyire.)
 

Címkék: rudi: gőz

2009.03.30. 15:44 85 hozzászólás

A bejegyzés trackback címe:

https://tibor.blog.hu/api/trackback/id/tr761035376

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

olajmunkás 2009.03.30. 16:10:03

kíváncsian várom a Tibiéhez hasonló, építő jellegű hozzászólásokat..:) Egyébként grat, Rudi!

darvicor 2009.03.30. 16:12:22

"az ember kitör és felülemelkedik a közvetlen környezetén"
Mesélj kérlek, hogy is kell ezt csinálni ebben az országban? Ahonnan én jövök ott csak a "fejekkel focizás" dívik. Én is csak ezt az utat ismerem pedig tényleg próbálom magam képezni.
Valahogy a sok okoskodásba mindig csak az jön ki, hogy ha szeretném megvalósítani az ötleteimet akkor ahhoz az első kezdőrészletet az istennek se fogom tudni becsületesen előteremteni. Pedig nagyon szeretném.

drazsé 2009.03.30. 16:14:27

azt hiszem, megyek, és én is beleszarok a homokozóba

kicsit avantgarde, de kit érdekel?

kocsmáros rudi · http://izomtibor.blog.hu 2009.03.30. 16:17:36

@darvicor: havi tízezrével, 6 év alatt; de személy szerint hatékonyabbnak gondolom, ha átbaszol néhány embert. Együttérzek veled.

DonGatto 2009.03.30. 16:18:54

Klassz poszt volt, igazad volt, és a végén azért ott egy poén is:) Nyáú.

darvicor 2009.03.30. 16:26:05

@kocsmáros rudi:
30 éve baszom át (és meg) az embereket. Elegem van. A geciség mindig geciséget szül elöbb utóbb. Megtapasztaltam. Valaki, valahol, valamikor mindig benyújtja a kibaszott számlát. Körbeérnek a dolgok vagy csak én ismerek túl kevés embert. (nem hinném)
Persze lehet pl kölcsönadni lóvét 3 napra 300%-ra, (biaco kocsi, lakás adásvételi letétbe) aztán 4 nap múlva gyereket elhozva az iskolából riogatni az "ügyfelet".
Azt reméltem lehet másképpen is. Kiábrándítottál.

kocsmáros rudi · http://izomtibor.blog.hu 2009.03.30. 16:27:28

@darvicor: lehet, hogy lehet, de én nem ismerek olyat, akinek menne.

gyuróspityu 2009.03.30. 16:32:34

Van pár ukrán szervilis ismerősöm, feketén hoznak a közelkeletről májat, vesét, múltkor egy szívért 12 gurigát kaszáltak! Bár ők inkább kólát szippantanak mint herkát mer szerintük az olyan csöves dolog.
Nekik bejött ez a szervesizmus...

Kozika · http://www.k-1.hu 2009.03.30. 16:46:05

drazsé az angavard, ismerd már a szókat amiket leírsz :)

cezi 2009.03.30. 16:53:32

az a baj, hogy kulfoldrol nezve - pedig nem kolbaszbol gyartjak a keritest itt sem - az egesz olyan elkeserito.

ha azt mondom, hogy a taxistol kertem szamlat, mire kozolte, hogy az oraja most nem jo, de egy tescos blokk hatuljara felirta a nevet, a szamat, honnan hova mennyiert vitt, es a konyvelonk elfogadta...

hogy az emberek 98%-a nem rongyol vegig a sor mellett a buszsavban, hanem kivarja, pedig irgalmatlan dugok vannak, a gyerek szuletese osszesen 50EUR-ba kerult, es azt is csak azert fizettem, mert ennyi a vizitdij, es az elso alkalommal amikor regisztraljak anyut, kellett fizetni...

valahogy piti az egesz. es szomoru. mert en visszavagyom.

-Feco- (törölt) 2009.03.30. 17:00:47

Nabazdmeg ezt kell olvasnom mielőtt hazamennék meginni a sört, megverni az asszonyt, és leordítani a gyereket? Faszombele, mindjárt kitörlöm az internetet is, elegem volt...

Mellesleg: mutasson nekem valaki egy olyan embert, aki ebben a macskajancsi játékban még nem szerepelt, hiteles, vállalja amit mond, és rá fogok szavazni.

Van egy ideám, ami sosem fog megvalósulni, de leírom. Mikor a választási ígérgetés van, szeretnék látni egy szerződést, kb az alábbi szöveggel: "Alulírott xy, a z Párt miniszterelnökjelöltje vállalom, hogy amit ígértem betartom. A választási ígéreteim meg nem tartása esetén felmondási határidő nélkül, magamtól elhúzok a vérbe, nem kérek végkielégítést, sem autót, sem biciklit, és még a céges mákos gubával is elszámolok." Én ha bármire szerződök, kb ilyen szerződésem van, és max pár ember életét baszhatom el, nem egy egész ország jövőjét, jelenét.

zed is dead 2009.03.30. 17:23:09

Kedves Rudi

"A világot szerintem nem úgy lehet megváltani, hogy levágott fejekkel focizik az ember, hanem úgy, hogy az ember kitör és felülemelkedik a közvetlen környezetén."

Ez szep gondolat, es szep az is, hogy emellett az eszme mellett torsz landzsat, de szerintem az egesz nem mukodik ugy, hogy mindezt csak a fejjel focizoktol varjuk el, de magunktol, vagy a kozvetlen kornyezetunktol nem. Belatom, hogy baromi nehez az ervenyesules, ha ellehetetlenitenek, de az a mi felelossegunk is, hogy ne csak mas, nalunk gazdagabb jani ne szemeteljen, hanem mi se.
Sot: en, a kisember, nem tehetek sokat azert, hogy Mr. X befizesse az adojat, vagy hogy korrekt helyen parkoljon, neadjisten hogy ne tegye penzze a polgarok feje felett a kerulet hazait, stb. de azt megtehetem, hogy tiltakozom az ilyen ellen, ha mashogy nem, hat azzal, hogy befizetem az adomat, rendesen parkolok, es nem sikkasztok. Tovabba hogy errol ideologizalok este a kocsmaban a barataimnak, meg ilyen idealista hozzallassal probalok tulelni, es masokat is erre biztatni. Arra hiaba is varnek, hogy odafenn tortenik valami, viszont igy meg minden reggel kepes vagyok szembenezni onmagammal a furdoszobaban.

Tudom, mas egy vendeglatoipari egyseg fenntartasa (es nem tudom, mi a megoldas a tejfolt ellen), megis azt hiszem, hogy a mi reszunkrol is meg kell tennunk, amit megtehetunk, es nem mas szemeben piszkalni a gerendat, ha a mienkben csak szalka van is.

Amugy meg az nem megy, hogy utobb feljelented a megvesztegetheto ellenort? Nyilvan nem ilyen egyszeru a keplet, de csodalatos dolog lenne, ha volna ra mod, hogy szelekcioval eljunk azok ellen, akik rajtunk gazdagodva hagjak at a szabalyokat.

István

morphine · http://designpumpa.blog.hu/ 2009.03.30. 17:36:38

Azt látni kell, hogy azzal is probléma van ám, amit az ember kitűz célnak. Magyaroszágon akarsz saját villát, szép kocsit biztos jövőt? (=olyan életet, mint egy németnek van) Kizárólag csalva megy. Vagy úgy, ha kimész Németországba. Ha viszont elfogadod, hogy kevesebbet kapsz itt ugyanazért a munkáért, sokkal kevesebb, vagy akár semennyi csalással meg lehet itt is élni - csak éppen nem lesz se villa, se szép kocsi, se biztos jövő. Nem azt mondom, lesz hol laknod, autót is meg lehet oldani fillérekből, meg a jövő is azon múlik, mire figyelsz oda, de mindez kisebben, szürkébben és rondábban, mint németországban.

Tegyük hozzá: sajnos.

Szóval azt kell mondjam, kedves Rudi, én már sokaktól hallottam ezt az idealista dumát, de valahogy sosem azoktól, akik tanári fizetésből laknak két gyerekkel egy kellemesen lepattanat bérlakásban, vidéken. Ők nem panaszkodnak az apehra.

kocsmáros rudi · http://izomtibor.blog.hu 2009.03.30. 17:36:48

@zed is dead: teljesen egyetértek veled, ám amire céloztam, az az, hogy a rendszer kényszerít bele abba, hogy simliskedj. Ha racionálisan szabályoznák azt, hogy mit lehet és mit nem, hidd el, hogy betartanám, de sajnos ez nem így megy. Hasraütésszerűen hurcolnak meg, védhetetlen vádakat felhozva.

De csak hogy egy egyszerű példát hozzak fel: a kerületi főállatorvos 30 éven keresztül úgy jött, hogy mindig be volt baszva. Megmondta, hogy kér egy kiló bélszínt meg 2 karton bort, és ha nem, akkor bezárat. Volt, aki megpróbálta feldobni, fél éven belül tönkretették. SOHA nem indokolt.

Meghalt azóta, de nem tudok róla jót mondani; azt leszámítva, hogy a máját nem kapta meg senki.

Van a szervek közt egyfajta betyárbecsület: ha te feldörzsölsz egy korrupt ellenőrt, a többiek szétszednek. Ha nem korrumpálod, egyedül megrak.

kocsmáros rudi · http://izomtibor.blog.hu 2009.03.30. 17:44:29

@morphine: nem is az anyagi helyzetemre panaszkodtam, hanem az aránytalan vegzálásra és ipari méretű korrupcióra, amivel egy szintig vállalkozóként szinte kötelező élnem.

morphine · http://designpumpa.blog.hu/ 2009.03.30. 17:46:47

Hogy mit akarok ezzel mondani? Azt, hogy ez egy szarban szügyig elmerült ország, így itt a munkád nem ér annyit, mint néhány szerencsésebb helyen. Persze vannak olyan részei a világnak, ahol még ennyit sem ér, de ne legyünk hordószónok. Ha tehát szeretnéd sokra vinni, akkor vagy elköltözöl, vagy fel kell rugnod a szabályokat = előznöd kell a buszsávban.

Itt a kérdés tehát igazából az: mit szeretnél elérni?

Hogy az ország sorsa mitől lesz jobb, és ezzel, áttételesen, az utánunk jövő generációk dolga mitől lesz egyszerűbb, azt szerintem senki sem tudná megmondani - még az indexen is nap mint nap más jelenik meg erről a vezércikk rovatban. Én személy szerint abban hiszek, hogy ha a parlamenti pártok és képviselők költségelszámolása tiszta lesz, akkor nekik már nem kell/lehet sikkasztani, így szépen dominósorosan le fognak csapni azokra, akik ezáltal már tőlük is lopnak. Vagy mondjuk úgy, fejétől bűzlik a hal elve. De lehet, hogy ezt sem lehetne megcsinálni, nem tudom.

Mindenesetre jó munkát!

A cicás sztori meg üt, te jó ég, hány nevetséges átlátszó embert ismerek én is, ha politikai véleménynyílvánításra kerül a sor...???

KamukáZé 2009.03.30. 18:13:10

Tisztelt Tibi bácsi! ezentúl részemről a megszólítás; valóban az a baj hogy mindenki arra vár, hogy a másik is mozduljon..., de ő maga kivár mert ugye az akol melege, meg a tömeg személytelen biztonsága, aki meg mégis kilép a tömegből mert ideáljai vannak, meg elhivatott, meg ilyen szürreális értékek foglya, na azt rögtön ledózerolják, ezt látván persze megint nem mozdul senki; ez olyan mint mikor a decemberi hideg éjszakában behugyozol... először persze kellemes meleg, de aztán kihül és még rád is fagy...; ja és egy def. a végére: balek Magyarországon= aki normakövető magatartást tanusít

cs0ki 2009.03.30. 18:18:04

nálunk mindig az megy, hogy anyám mondja, hogy mennyi pénzt kapnak ezek a politikusok, erre apám mindig azt mondja, hogy már pedig a jelenlegi miniszterelnöki fizetés nevetségesen alacsony, ennyi pénzért mindig csak a hülyemeberek fogják elvállalni.. sajnos igaza van...

daneeka 2009.03.30. 18:23:54

y=x a végtelenbe tartó egyenes :)
Amúgy szerintem a legegyszerűbb az lenne, ha legalizálnánk és megadóztatnánk a korrupciót. Ennél csak jobb sülhetne ki belőle.

kocsmáros rudi · http://izomtibor.blog.hu 2009.03.30. 18:28:58

@daneeka: aha, akkor pont úgy néz ki, mint egy baktériummentes konyha :D

nem rossz az ötlet amúgy :) és kivitelezhető!

mondjuk azt mondani, hogy mindenki kapjon egyszeri adó- és járulékamnesztiát, kötelező, mindenre kiterjedő bevallással színesítve azoknak, akik közszerepet vállaltak-vállalnak. A seggükbe is belenézni, majd azt mondani, hogy a fekete vagyont 10% különilleték fejében lehetne legalizálni. Utána pedig minden olyan embernek, aki a köztől lop, járjon 20 év börtön; aki pedig nem vallott be mindent, minimum 10. Ennyit megérne minden síbolónak. Persze ehhez kellenének más intézkedések is... na mindegy, nem akarok megváltót játszani, azt túl sokan tudnak úgy is :)

daneeka 2009.03.30. 18:37:20

@kocsmáros rudi: Csak az a baj, hogy mindig lesznek ellenőrök, akiknek hiányzik 50 rongy a családi kasszából, és nem is tudok rájuk haragudni igazából.

Van egy egészségügyben dolgozó ismerősöm, aki hiányszakmát tölt be, és hazavisz havonta 60 ezret nettó. Ezek után az vesse rá az első követ, aki nem fogadna el egy kis hálapénzt a helyében.

Zombika 2009.03.30. 18:57:39

A megoldás a mindenre kiterjedő vagyonadó lenne. Év végén a jövedelembevallás helyett vagyonbevallás is lenne. Ha kettő nem cseng össze, akkor rettenetesen megdugnak. Ha valamit kifelejtesz a vagyonbevallásodból, akkor azt elkobozzák ÉS rettenetesen megdugnak. Per definitio: ami nem szerepel senki vagyonbevallásában (tehát nem adóztak utána) az az államé.
Persze ha lenne egy éves 1-2 %-os vagyonadó, akkor lehetne 10% a jövedelmadó, tehát nagyon piti dolog lenne csalni vele. Plusz az évenkénti vagyonnyilatkozatból úgyis kiderülne, hogy több jövedelmed volt (mondjuk korrupcióból), mint a hivatalos.
Biztos lenne olyan, aki a kajmán-szigeteki offshore számláján gyűjtögetné a korrupciós pénzecskéjét, de ha valamire fel akarná használni itthon, akkor egyből megbukna. Attól meg nem sajnálom, aki 50 évig gyűjtögeti, aztán meg a kajmán-szigeteken éli a nyugdíjas éveit. Szarul élt itthon, ha meg évezni akarja a lopása gyümölcsét, akkor el kell hagyja a hazáját. (ha közben le nem bukik, ugye)

Zombika 2009.03.30. 18:58:20

persze nem helyett, hanem mellett. mármint a 2. mondatban.

IzomTibi · http://tibor.blog.hu 2009.03.30. 19:04:46

@Zombika: nagyszerű, eskü. én megszavaztam. kibaszott gazdag egy államunk lenne.

Crom77 2009.03.30. 19:19:08

Rudibá, nagyon igaz a poszt, és sajnos életszagú. Rendszeresen találkozom ezzel, tudnék mesélni én is erről sztorikat első kézből...
De hogy hozzászóljak én is a témához, nincs megoldás a problémára. Mert ahhoz a társadalomnak, a vezetőknek kellene megváltozniuk elsősorban, hogy fentről lefelé valami elinduljon. De ezek sose fognak, mert ebbe "születtek" bele, tudják a játékszabályokat és lazán fejest ugranak bele a mocsokba, a morális/ésszerű kérdésekre pedig szarnak, mert szerintük pénzért minden és mindenki megvehető - és sajnos igazuk is van, amíg pedig a döntési pozíciókban olyanok vannak és lesznek akik eszerint cselekednek, és a beosztottaiktól is ezt várják el. És sajnos az sem véletlen hogy nálunk az adócsalás, a közterheket kikerülés, stb. szinte iparággá fejlődött, részben a rendszerváltás, részben a mai magyar politika által.
Ez megváltozni nem fog - szerintem. Utálom a radikálisokat, nem is vagyok híve egyik oldalnak sem. De amilyen mélyen most vagyunk gazdaságilag, erkölcsileg, társadalmilag, itt változást csak egy tisztító hadjárat hozhatna. De mivel egyik oldal se érdekelt ebben, mert a saját érdekeit sértené, marad minden a régiben. És az egyszerű vállalkozó meg kénytelen kijátszani a TB-t, az adótörvényt, ha úgy akarja üzemeltetni a vállalkozását hogy az legalább annyi nyereséget hozzon, hogy a családját ebben a szar gazdasági helyzetben el tudja tartani. És a közalkalmazott/köztisztviselő annak kedvez aki tejel neki kp-ban és adómentesen, mert neki is ez éri meg. Sajnos ilyen a társadalmi berendezkedésünk...lehet ez ellen fanyalogni, lázadni, tüntetni. Valamit talán el is érnek ezek az akciók, a lényegi probléma változatlan marad...

Ahmet · http://www.tinylittlebigthing.blog.hu 2009.03.30. 19:19:51

Angliában nem olyan magas az szja, mint nálunk. Erre szoktak otthon mutogatni. Arról viszont senki nem dumál, hogy van ingatlanadó. Hogy mi ebben a jó? Hát a fizut le lehet tagadni, odaadni zsebbe, de a ház, az bassza meg, csak valakinek a nevén kell hogy legyen, különben beköltözik más. : )
Ami még különbség, hogy itt ha valaki lebukik, akkor fizet. Szívja a fogát, de nem kezd el tüntetni a kormány lemondásáért és kezd rendőrállamozni. Pedig hát itt ha nem fizetted az adót a kocsira, akkor a rendőrség lefoglalja. Aztán ha a türelmi idő lejárt és még mindig nem fizettél, akkor a tárolás egyszerűsítése végett összepréseli kockába.

vénbanya 2009.03.30. 19:51:40

Szia Rudi!:)
Valami bölcs ember azt mondta, hogy ha a világban nem működne a korrupució, az államok működése egyszerűen leállna.

Csodás dolgokat írsz ebben a postban, és ha ez a dolog általánosságban működni bírna, már nem is kellene kitalálni a mennyországot! Az emberi természet azonban - sajnos - nem így működik. Például ez különböztet minket meg az állatoktól.:D

Ez sajna - nem ország-specifikus, mostanában derül ez ki igazán! - bár persze Európában tőlünk nyugatabbra kicsit jobban csinálják. Évtizedekkel több idejük volt rá, hogy kitalálják, és kidolgozzák a maguk szabályrendszereit.
És amiért engem általában utálni szoktak, az az a véleményem, hogy a magyar ember igen sajátos "fajta". Ha visszanézzük a történelmünket, nekünk sok-sok évszázad óta valahogy mindig sikerült a lehető legtöbb kárt okozni önmagunknak. Nem igazán bírtuk eltalálni, kivel paktáljunk le. És ki a hibás ebbeb? A mindenkori góré: király, egyházi méltóság, államelnök, miniszterelnők - vagy az általa irányított tömeg? Persze annyi azért tudható, hogy a mindenkori tömeg a saját tehetetlensége által - mivel tömeg, és mert soha sehol a világon nem lehetett birtokában annak, hogy a kulisszák mögé leshessen, mindig osztható volt különböző hiedelemrendszerekre. Ma ez az ország tele van "hívőkkel", akik tudni vélik az igazságot. És igazuk is van. 2/3-ados igazságuk, 20%-os igazságuk, 2%-os igazságuk, "szakértőikormány-igazságuk" vagy "kormányváltás" igazságuk (szavazzon a nép), mindenkinek a hite szerint.

A baj az, hogy a hiányból indulunk ki! Mindenki abból, ami konkrétan neki hiányzik, amivel ő elégedetlen. És amivel a szomszéd kutyája, azzal mi van?
(Én is(?)idealista vagyok!

De természetesen továbbra is imádlak!:D

Tamas88 2009.03.30. 19:58:05

Kalap emel és költözik, villanyt lekapcsolni... :\

KenSentMe 2009.03.30. 20:14:44

Nem akarok ifjú titánt játszani, mivel én sem vagyok az, ahogy a nagyrabecsült hölgy sem volt az.. rövid leszek, mint a csöves tészta.. a posztnak csak azért nincs igaza, mert önigazol. Ha nyugaton egyetlen ország se működne jobban, akkor igaza volna a vadliberális kirohanásnak: kapard ki a saját gesztenyéd, más véréből szívj és örülj, hogy a rendszer megengedi, hogy ezt megcsináld; oké, minden jól megy nálunk. De sajnos nem az egész világ balkán. Nem az egész világ Szicília. Tény, hogy nálunk ideákat szövögetni vicc, mert aki nálunk elég jó iskolákba járt ahhoz, hogy legyen bázisa megváltani a világot, az 1.) olyan gazdag szülőkkel rendelkezik, hogy nem vette komolyan a képzését 2.) olyan titán, hogy legalább 2000 km-re lakik az országhatároktól.

Bele kell nyugodni, hogy mi leszünk Európa (fehér) c*gányai, a lányaink kurvák, a férfiaink stricik, aki mást akar, annak meg szereznie kell egy rendesebb állampolgárságot.. önerőből kell emberré válnia.

karakter 2009.03.30. 20:36:22

Uraim! és Hölgyeim!
MA EZ A LEG LEG FONTOSABB!!!?

Flashzee · http://www.flashzene.com 2009.03.30. 20:39:10

Érdekes dolgok voltak itt! Elég szomorú a helyzet!

dr.pupak30 2009.03.30. 20:44:01

@olajmunkás: tanulj gyermekem szerezz piacképes diplomát, nyelvtudást és leléphetsz az országból pénzt gyűjteni. azt amikor már megszedted magad akkor hazamehetsz.

csikosarpi 2009.03.30. 20:52:28

@karakter:
Igen ez a legfontosabb, mert Józsi Barát már befejezte a rendelését, és a hipermarket is bezárt, úgyhogy már csak ez a 30-40 éve tartó, az országot szétb@szó, picike kis gondocska, maradt nekünk itt ma estére.

csikosarpi 2009.03.30. 20:55:39

@pupak30:
Jól nyomod, csak verset ne tanultam volna ált.iskolában: „Áldjon, vagy verjen sors keze, itt élned, halnod kell.” Én állat komolyan vettem. :(

dr.pupak30 2009.03.30. 20:59:54

@csikosarpi: Arpi, en is amig el nem kezdodtek az elmebaj jelei.
most nyugodt vagyok, de haza vagyom, hogy bassza meg....

dr.pupak30 2009.03.30. 21:03:35

meg mielott sokan a kardjukba dolnenek: itt az emberek nagy resze alkoholista es kabitoszerfuggo, az, hogy fejbelonek valakit az utcan fenyes nappal nem hirek. a legutobbi hirekbol: bement a kocsmaba es szamurajkarddal levagta valakinek a kezet majd kisetalt. a diler fejet es vegtagjait borondbe csomagolva talaltak meg stb. kemeny ez, emberek vagyunk no.

csikosarpi 2009.03.30. 21:04:21

@pupak30: Én meg kalandvágyból itthon maradtam :D

diktatorikus kleptokrácia 2009.03.30. 21:08:50

köszönöm/jük
az a baj ezzel a kiaszott országgal (abszurdisztán, fuckisztán, agyarisztán, irígyia, kárpátok szégyene, egyebek), hogy hiába próbálsz felemelkedni, a tömeg visszahúz, visszaránt magához a szarba. tudod, mint a viccben, amikor St Peter meglátogatja Lucifert a pokolban:
-atyám, ezek itt a magyarok. ha valamelyikük ki akarna mászni az üstből, a többiek visszarántják...

amúgy meg 100%, hogy mindenki a saját zsebét tömné először. az ellenőr, a rendőr, te, én, mi, mindenki. mindennek, mindenkinek megvan az ára, csak tudni kell az árfolyamot.

dr.pupak30 2009.03.30. 21:09:01

@pupak30: ja, akinek van onbizalma.... :)

dr.pupak30 2009.03.30. 21:09:53

@csikosarpi: ja akinek van onbizalma....
nem magamnak akartam kuldeni

Lee7 2009.03.30. 21:12:28

Rudi, igazán írhatnál külön blogot! És akkor legalább nem ütköznék bele az idétlen írásaidba, amikor izomtibort akarok olvasni! Ez az erőltetett műokoskodás nekem nem jön be. Bár még ez is lehetne jó, ha jól lenne tálalva, dehát nincs, ez van.

Tudom, akkor nem kell elolvasni. Nem is fogom legközelebb, csak úgy mondtam.

A Nép - Te vagy! (törölt) · http://www.kibulizottorszag.net 2009.03.30. 21:21:58

Egyetértek. Egész más megközelítésben, de eredményében ugyancsak közelálló gondolatok itt:

www.kibulizottorszag.net

(Vigyázat, hosszú!)

kocsmáros rudi · http://izomtibor.blog.hu 2009.03.30. 21:22:34

@Lee7: a kedvedért került a böngészőkbe vissza gomb, meg kis iksz felülre, jobbra.

P. · http://faszkivan.blog.hu/ 2009.03.30. 21:36:29

beleszarni a játszótéri homokozóba pedig bátor dolog

P. · http://faszkivan.blog.hu/ 2009.03.30. 21:37:39

@P.: ja és ismerek én olyan egyetemi kart (jóvan geci mondjuk ki: BTK), ahol egy ilyen odaszarós performanszért megtapsolnak és még azt is megjegyzik,hogy milyen eredeti művészet

BushDoctor 2009.03.30. 21:54:27

Szerintem mindenki a maga szerencséjének a kovácsa. Itt az EU, itt a szabadság...mi a fene kell még ide ? Én még emlékszem, amikor 90-ben az egyetlen infrastruktúránk egy db postafiók volt..ezen keresztól tartottam a világgal (!) a kapcsolatot. Ehez képest ma kánaán van..a lehetőségek tárháza. "Mi" mégis magunkba fordulva kesergünk. SENKI NEM FOGJA HELYETTED MEGCSINÁLNI AZT AMIT NEKED KELL. Ez eleve elrendeltetettt :)
Persze kéne egy kis nyelvtanulás, néhány szuper ötlet, kiváncsiság, befogadókészség (és nem más f*szára gondolok) és persze cselekvési kényszer.

Darkhorse 2009.03.30. 21:56:38

Tisztelt hölgyeim és uraim!

Nem tudom miért kell meglepődni azon, hogy a magyarok olyanok amilyenek. Lassan 500 éve arra szocializálódunk, hogy mindent el kell dugni, el kellett dugni a török elöl, el kellet dugni a labanc elöl, el kellet dugni a ruszki (illetve a csatlós behajtói) elöl.Mondjuk ki a vérünkben van. Eközben pedig onnan szerzünk ahonnan tudunk. Ki ki vérmérséklete, szerencséje, pozíciója szerint.

Megértem a poszt íróját mert sajnos tudom, hogy ez nagyon sok esetben így van. Ahogy egy hozzászóló mondta "első kézből vannak információi" nahát nekem is csak a másik oldalról.
Nekem talán szerencsém volt, vagy csak azért mert anno anyám azt mondta, hogy az egyenes út előbb vagy utóbb kifizetődik (vallásos na, nem kell ezen röhögni) valahogy sikerült nem besározódnom. Pedig volt olyan nap, hogy a fizetésem többszörösét ajánlották fel (nem én kértem, nem fenyegetőztem) és semmit se kellet volna csinálnom, szó szerint semmit! Ehelyett csináltam, kaptam érte baráti vállveregetést és hónapokig azt figyeltem a visszapillantóba, (tévedés ne essék trabi volt)hogy ki jön utánam.

Szóval amíg ez mindkét félnek megfelel és senki nem tesz ellene semmit nem is nagyon fog megváltozni. Tudom én, nehéz elkezdeni. Egyrészről azért mert, annak ellenére, hogy törvény szerint kötelessége mindeniknek az ilyet bejelenteni, kézzel fogható bizonyíték hiányában könnyen a vádlottak padján találhatja magát az ember mint rágalmazó. Másrészről meg már úgy megszoktuk ezt a könnyebb "nem lehetne valahogy másként megoldani" módszert.

SÜN! 2009.03.30. 22:12:45

"az egyik lány bőszen elkezdett politizálni saját magát egy nagy képzeletbeli lobogóra tűzve"

egy nagy faszra kellett volna tűzni az egyik lányt, nem okoskodni

tibit a népnek!

Nyelvész Józsi · http://szleng.blog.hu/ 2009.03.30. 22:21:28

A zárójeles bekezdés odabasz, mint a vascső. :D

Tichamér · http://kutyushop.blog.hu 2009.03.30. 22:32:08

Te úristen, az APECH lefoglalta a dizájnt! Tibi, Rudi, összedobjuk a váltságdíjat?

TeasingAngel 2009.03.30. 22:33:53

mi már így maradunk. Ez van. Rohad. Ha a gyerekeinknek tudnánk más értékeket adni, lassan, iszonyú lassan, de változhatna. És kösz, Rudi

IzomTibi · http://tibor.blog.hu 2009.03.30. 22:36:28

@Tichamér: izé, én azt hittem pont az elébb kaptuk vissza, kicsit másképp.

Tichamér · http://kutyushop.blog.hu 2009.03.30. 22:47:13

@izomtibor: Ja jó, megvan. Ezek szerint csak riasztgatták az ügyfelet (ezek szerint nem Rudi csemetéit hozták el a suliból, csak a dizájnnal ijesztgettek).

kafferbivalybalamber 2009.03.30. 22:55:33

Rudi,
ez egy zseniális mondat: "Faramuci helyzetnek érzem, hogy az egyén boldogulásának leghatékonyabb, ha nem az egyetlen eszköze a társadalmi-gazdasági deviancia."

Igen.

És most, miután jól benyaltam, még valami: nem értem, miért keseredtél el azon a homokozóba szaráson. Te adtad neki a bélyeget, mi a faszt csodálkozol?

manókomment · http://kakofon.blog.hu/ 2009.03.30. 23:06:25

vannak szabályok, amik látszólag túlburjánzóak és finoman szólva nehezen betarthatók, közelebbről nézve pedig mintha pont a be nem tarthatóságuk beépített differenciáltságával teremtenek egyenlőtlenséget ott, ahol tipikusan addig is egyenlőtlenség volt. csak nem volt szabályokkal bebetonozva. ez nem az individualizmus diadala, hanem a szabályok előtti egyenlőség kiforgatása. a szabályok eleve erre valók, vagy épp olyanok talán, amilyeneket érdemlünk? végső soron nem mindegy, ki hogyan nem tartja be a diszfunkcionális szabályokat?

manókomment · http://kakofon.blog.hu/ 2009.03.30. 23:09:36

jaj és amit kihagytam az elejéről: kösz Rudi, erre nem számítottam de valahogy mégis belefér, jól tetted, ne bánj meg semmit.

kafferbivalybalamber 2009.03.30. 23:10:46

@kocsmáros rudi: Hát ha egyszer a te kocsmád, ki a fene adta volna.
De végülis oly mindegy. Bélyegnyalás után min csodálkoztál. :-)

kocsmáros rudi · http://izomtibor.blog.hu 2009.03.30. 23:13:40

@kafferbivalybalamber: jogos :) de szíven ütött, hogy valaki ennyit bír elnyomni magában összesen, mármint a macskaságot. Mint valami rossz viccben :)

kafferbivalybalamber 2009.03.30. 23:19:49

@kocsmáros rudi: Jobban örültél volna, ha felbukkan az elnyomott nimfománia, én megértem.
De az élet nem habostorta, Kocsmáros elvtárs.
:-)

Furin 2009.03.31. 02:48:14

"benyalt egy bélyeget, elkezdett nyávogni meg mondogatni, hogy ő cica, majd levetkőzött meztelenre, kiment és beleszart a játszótéri homokozóba. Gondolom érthető, hogy miért keseredtem el ennyire.)" - Nagyon hülye:D

-= If =- 2009.03.31. 03:49:19

Valójában csak pislogva csodálkozom. Tényleg villogós kíséret jár ittas vezetéshez? Egyszer ki kéne próbálnom. Hírét meg hallotam ezeknek a kenőpénzesdiknek, de még sosem tapasztaltam. Ezek után felmerül bennem a gyanú,hogy nem is itt élek. Vagy csak nagyokos módjára elkerülöm azokat a helyzeteket, amikor kennem kéne, ill. sosem vagyok abban a helyzetben, hogy engem kenjenek. Nah szép. Ha még kormányprogramom is lenne, kevés fejfocival, sok munkával, becsületes megélhetéssel, mehetnék prezidentnek. Velem még egyéb szempontból is jól járna az állam- nem kell kocsi(jogsim van, de kétkerekezek),és messziről tojok az olyan földi hívságokra mint bánya, dácsa, gázprom... a túloldalra úgysem vihetem magammal. Megvan! Válasszatok Engem prezinek, aláírom nektek azt a papírost, sőt be is tartom a benne foglaltakat. Jah, hogy ez a kutyát se érdekli? Megbánjátok még ezt, meglátjátok! :)

níííííííííííííííííícse 2009.03.31. 04:48:57

A cicás rész a nap vicce volt
igenis megéri blogot olvasni, ha mindenki lefeküdt
köszönöm


p.s.: ilyen emberre bélyeget pazarolni? rudikám...

JátszMacska

Mourinho már nem a király 2009.03.31. 07:16:33

Miért, vannak még eszmék manapság? Az hogy jobboldal meg baloldal jelenleg körülbelül eszmeileg nem takar semmit. Mondjuk 30 vagy 40 évvel ezelőtt voltak még eszmék a világon, de jelenleg nem igazán vannak.
A magyar ember mindig ilyen volt, simlis. És a magyar ember gyáva. Nem tartozik a témához, de más országban nem nézte volna tétlenül egy egész szórakozóhely közönsége amint egy helyi sportoló sztárt kirángatnak onnan, és később leszúrnak.

csöcsfej 2009.03.31. 07:41:00

Haha, és mindig azzal jönnek "az ország kétfelé szakadt".
Nincs itt lófasz se', max a homokozó változik.

Jó post.

csöcsfej 2009.03.31. 07:48:50

Btw Rudi, azt vágod, a cicát is a felmenője tanítja meg hova (ne) szarjon.
Kívülről idomíthatatlan.

Tarkin kormányzó 2009.03.31. 08:48:24

Én is ki tudtam törni. Álhatatos voltam, szorgalmas, képeztem magam és igyekeztem felismerni a helyzeteket. Annak nem megy aki nem akarja. Sokkal kényelmesebb másokat okolni és semmit sem tenni. Ez a gond ezzel az országgal. Mindenki azt várja, hogy megoldják az életét mert valamiért úgy gondolják, hogy ez nekik JÁR. Nem jár semmi.

Lunitari 2009.03.31. 08:51:22

LOL

"A világot szerintem nem úgy lehet megváltani, hogy levágott fejekkel focizik az ember, hanem úgy, hogy az ember kitör és felülemelkedik a közvetlen környezetén."

Te nem emelkedtél felül semmin, csak beálltál a sorba. A korrumpáló és korruptak sorába. Pont az olyanok fogják megváltani a világot akik nem állnak be. Ennyi.

KicsiSáti · http://kskozlony.blog.hu 2009.03.31. 11:15:21

Nos, a társasházban, ahol az albim van, lakik egy 95 éves bácsi. Ő volt a Törley egyik ellenőre a háború alatt, és megkérdeztük, hogy hány "biztonságis" figyelte a kapuban a kimenő dolgozókat (ugye a lopást elkerülendő), idézet jön: "egy, de az meg volt fizetve rendesen, viszont tudta, ha hibázik, akkor nem csak a melótól, hanem még a TB-jétől is búcsúzhat!" Ez volt az kor, amikor a "havi 200 pengő fixxel" volt a sláger, no akkor keresett ez az 600-at (csak összehasonlításul: egy Magosupersix típusú autó volt 4000 pengő)

márvesztes 2009.03.31. 13:35:41

alighanem lemaradtam, de még megpróbálom:

"A világot szerintem nem úgy lehet megváltani, hogy levágott fejekkel focizik az ember, hanem úgy, hogy az ember kitör és felülemelkedik a közvetlen környezetén."
Ez szeriten szép és igaz. Én ezen igyekszem, és kell is rajta dolgozni nap mint nap, mert folyton olyan helyzeteket teremtenek körülöttem, amiben megvan az egszerűbb út lehetősége.
Te viszont föladtad, vagy el se kezdted. Ez meg szomorú. És nem prédikálásból mondom ezt, hanem mert elkeserít, hogy ha az ország dolgairól van szó, mindig a fejétől bűzlik a hal, és mindenki százszor előbb vág le egy fejet, minthogy egyetlen kibebaszott alkalommal magába nézzen.
És ezért most már úgy épül föl minden, hogy benne legyen a pkaliban a rövidebb út. Azért nem biciklitolvalyokat kerget a rendőrség, hanem az út szélén igazoltat, és ezért olyan kocsmatisztasági szabályzat, hogy ne lehessen betartani. És ezért lett itt minden fostalicska.

Burgermeister 2009.03.31. 17:48:52

@Kicsi.Sati: Ez nagyon így van!

@wmiki: Az agykontroll is csak egy adott rendszerben tökéletes. Semmit nem ér ha zombikkal vagy körülvéve. Max. nem frusztrál a helyzet.

CounterS 2009.04.01. 09:04:23

Jó írás, gratulálok.

"Amíg nem lesz a többségben akarat, hogy a dolgokat következetesen másképp csinálja, addig a mindenkori kormány elmehet a picsába."

Már Széchenyi is megmondta, hogy minden nemzetnek olyan kormánya van, amilyet megérdemel. Mi ilyet érdemlünk, mert a magyar állampolgárok nagy többsége hasonló pozícióba jutva ugyanúgy lopna, csalna és hazudna. Majd ha többségben lesznek a becsületes emberek, akkor majd becsületes vezetőket választunk.

pernyekergető 2009.04.02. 11:43:24

Ez az írás nagyon ott van, és nagyon igaz..

___________________________ (törölt) 2009.04.07. 14:24:37

Rudi,

egy dolgot felejtesz el: két világ határán vagyunk. Nem abban a balkáni világban, ahol ha megállít a rendőr, csak ki kell baszni az ablakon 50 eurót, és nem is abban az osztrákban, ahol meg se szabad próbálni, hanem a határon: fél órát kell udvarolni, hogy kiderüljön, hogy ez olyan rendőr-e vagy nem olyan.

Ugyanez a probléma még inkább jelen van egy csomó más területen, és ez nagyon sokat árt, mert kihasználatlanok a kapacitások.

Ha lenne "szabadverseny a korrupcióban", működne talán. De nincs. Ismerősnek kell lenni, havernak, valaki valakijének, nem fogadják csak úgy el idegentől, mert félnek, hogy megbuknak.

Ez a társadalomnak sokkal többet árt, mint egy "szabadversenyes korrupció", mert így például ott állnak önkormányzati ingatlanok, telkek üresen, kihasználatlanul, mert pont nem jött olyan vállalkozó rá, aki valakinek valakije, és ezért el merik fogadni tőle a jattot.

Én el tudnám viselni a korrupciót, bár utálom, gyűlölöm, de tekinthetném extra adónak, amit meg kell fizetni azt kész, de azért élek külföldön, mert nem elég a tehetség és nem elég a jattolás sem, hanem haverokat, spanokat kell szerezni mindenhol, hogy megbízzanak benned, hogy felajánlják az üzletet és elfogadják a jattot, és na pontosan erre nem vagyok hajlandó, olyan emberekkel spannolni, akiket semmire sem tartok. Odabaszni egy kilót egy gerinctelen féregnek, oké, rendben, vigye, költse gyógyszerre. De spannolgatni, kapcsolatokat építgetni gerinctelen férgekkel, nem oké. Ehhez nincs gyomrom, és Magyarországon ezt is kell csinálni.

grafitember 2009.04.11. 10:34:55

Így, már többedik éve Olaszországban élve, nálam az az esszenciális megfigyelés kristályosodott ki Magyarországgal kapcsolatban, hogy az emberekbe beleragadt a szar. Komolyan. Mikor hazamegyünk, brúder kijön értünk a reptérre és már a gyorsforgalmin ömlik belôle a szar. Ez is el van baszva, az is el van baszva, szar ez az egész, igazad volt, tesó, hogy lekoccoltál a digókhoz. Aztán hazaérünk, muter lengeti a csekkhalmot, 125 ezer megy a gáz átalány után, basszák meg, emelték a cigit megint. Este sör a haverokkal, felszámolják a bétéjét, inkasszó van a mi uccánkba', köcsög a könyvelôje...stb.
Én mindenkit imádok, de egy hét alatt csak a keserûséget hallom.
Pedig mindenki egészséges, kisTibit október elején várják, integet az ultrahangon, a Diósgyôr odaütögette a Vácot, meló van, megy a gép, itt a nyár.

Szóval az emberek meg vannak keseredve, és ha meg vagy keseredve, akkor könnyebben paliznak be azzal, hogy 20 db politikus az oka mindennnek. Berlusconi egy bevallottan köztörvényes bûnözô, mellé egy tapló-bunkó-fasz. Viszont ki nem szarja le? Az emberek mennek kutyát sétáltatni, nézik a meccset, dugnak, ilyesmi. Nem mérgezik a másikat a keserves-kurva életükkel, mert abból mindenkinek megvan a sajátja.

Ja, és még annyit, hogy itt én éppen a fedlét keresem annak, amit otthon kerestem, a csajom munkanélküli és soha ilyen boldogok nem voltunk az életben.

IzomTibi · http://tibor.blog.hu 2009.04.11. 12:13:31

@grafitember: múltkor pont ezt mondta valaki, hogy a digóknál legalább annyi a mocsok, de azok fogják kiülnek a teraszra egy bor mellé, betolnak egy tál pennét, megbeszélik h totti mekkora isten/hombár füttyögnek a csajok után, aztán elvannak.

fasz tudja mi miért vagyunk egy ennyire negatív kesergő nép. egyszer (ne) olvass el kommenteket mondjuk az indexes hírek alatt. igen, terhes? egy kurva, a férje egy köcsög, gazdag? dögöljöjn meg, lopta, leesett és kitörtek a fogai? köcsög zsidó, dögöljön meg. stb.

@ndtomas 2009.04.12. 20:58:25

Már otthon is nem lehetett nem észre venni, de "kintről" figyelve még élesebb kontraszt mellett nekem is az jön le, hogy otthon nem a focira mennek, hanem a másik csülkére. Hogy az országban ilyen a hatalom, meg a holdja, az nem újság már '48 óta. Csak az, hogy minek hagyja magát akinek ez fáj?

Van jó ismerősöm, aki anno a Dunát átúszta úgy, hogy lőttek rá, nem volt gond, hogy nem adnak útlevelet, mert inkább nem akart másnak menni ebben a nagy zsúfoltságban. Akkor senki még csak álmodni se merte volna, hogy mostanra határ nélkül mehet, ki merre lát, szerencsét próbálni, még a melóhoz sem kell engedély. 2004-ben nem akarta elhinni a nyugati, hogy nem költözött át hozzá az egész ex-KGST. És mégse...

Inkább megy a kinlódás. Meg reakciónak a kinlódtatás. És ezzel a kör be is zárul, újratermelődik, konzerválódik, hatványozódik az egymás gyepálása a problémamegoldás helyett. Csak akkor ne sirjon, aki hagyja, hogy üssék! Ez egy ilyen ország lett, a családját senki nem választhatja meg. De, teszem fel ha a náci Németországban él XY, és teszem azt nem a "felsőbbrendű" kategóriából, akkor hazafiatlan, ha időben elmenekül a koncentrációs tábor elől? Nem jobb egy élő eb, mint egy döglött oroszlán?

Arra várni, hogy majd minden normál mederbe kerül bármitől is, illúzió. Sajnos, életveszély, ami otthon folyik, ez nem finnyáskodás. Nem akarok se gyúrni, hogy elriasszam a bepróbálkozókat, mert nem leszek tőle golyóálló - elég nekem az évek tornász és kerékpáros izomcsoportja. Csúzlival sem akarok járni, pedig nem kevés helyen ez otthon már elkerülhetetlen, ha nem akarok áldozattá válni. Nem akarok kenni se, hogy labdába rúghassak egyáltalán és ne csak a kispadon hesszeljek, de nem azért mert sajnálom, hanem azért, mert én se kivánom el senkitől, mert nem akarom a piramis alján levőkön leverni, hogy egálban legyek. Bratyizni se akarok gyökerekkel csak azért, hogy amikor el akarom költeni a pénzemet, akkor a normál árért normál kiszolgálást kapjak, márpedig azt anélkül csak extra árért kapom meg, vagy még azért se. Nem akarok visszavágni a sértésekért, megaláztatásokért, beszólásokért, amik úton-útfélen a mindennapi lét részei, csak mert senki nem tanult meg magával foglalkozni, és a maga pályáján haladni, és azt haluzza magának, hogy én hátráltatom benne.

Inkább itthagyom mindenkinek, ne én legyek az ürügye senki tehetetlenségének, és megyek oda ahol szabad a róna. Annyi sok szép hely, felesleges kapacitás, üres szék van a világban, hogy hihetetlen - pláne egy otthon megedződtnek! Kár otthon egymásnak esni, gyerekek! Találjátok fel magatokat, ne az élet vámszedőit szekáljátok! Ha meg maradsz, akkor viseld méltósággal! Csak ne rinyálj, mert az még egy csajnál is gatya; nincs már vasfüggöny, csak a fejedben! A fűszálon még áthajthatsz, de a fát jobb ha kikerülöd.

Vagy várod még a csodát a Nagy Változásról? Embertársaidtól? Huhh! Sajnállak...

Magilla bekombinál

Ogre üzeni, hogy jelöljél.

Izomtibi

Tibor az újkori magyar polgár archetípusa. Ami különlegessé teszi az az, hogy munkáinak során sok emberrel kerül kapcsolatba, veleszületett nyitottságának, igazságérzetének, rendkívüli megfigyelőképességének köszönhetően hozzávetőleg 100 szociológus ismeretével rendelkezik.

Utolsó kommentek

Ez van még