Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Panaszos

Tisztelt Hivatal, Kedves Polgármester Elvtárs!

Már múlt héten is írtam Önöknek a szomszédom miatt, mert a szemetét az ajtó elé teszi le, ahelyett hogy levinné, mint más rendes ember, hiába mondtam neki hogy eltöröm a kezétlábát, még az asszony is leállt vele pörlekedni, és már az APEH-nál is feljelentettük, de még nem kaptunk választ. Persze tudom, hogy Önök most nagyon elfoglalt emberek, de remélem azért átviszik Önöknek a postát a börtönbe is.
 
Most is ügyünk van Polgármester elvtárs, sok a gond baj itt mifelénk. Mélységesen felháborít, hogy nekünk nincsen kutyánk, másoknak meg van, aztán az hogy? Mert idejáratják őket szaratni a járdára a ház elé, milyen eljárás ez kérem? Meg a hajléktalanok is ugye. Ha nekem van munkám, másnak hogy nincsen? Akarás kérdése ez kérem, én nem is adok nekik semmit. Mire, hogy eligyák? Ja meg múltkor is láttam ilyen buzeránsokat, nade kérem én 70 éve becsületesen élek, ezek meg itt buzerálódnak? Hol itt a rend Polgármester elvtárs úr?
 
De nem ez ami miatt írok. Hanem a zaj, meg a mulatozás kérem. Itt lakok az Ó utcába, aztán a fiatalok itt tivornyáznak az ablakom alatt, akik jönnek a Nagymezőből hazafelé. Este aludni kell, nem pedig lumpenkodni! Az én időmben az ilyenért le is lőtték volna őket, most meg eltűrik? Miért nem tetszenek betiltani ezt az eljárást? Alattunk is nyílott egy ilyen étterem, aztán a lakógyűlésen mondta az a bizonyos vállalkozó úr, hogy szeretne galériát az éttermébe. Hogy szavazzuk meg kéri, cserébe ő kifestetné a házat. Hogyisne, engem nem lehet megvesztegetni! Maguk már csak értik, hogy mire gondolok, nem-e? Nekem itten a saját káromra mások ne gazdagodjanak meg. Hogy ide jöjjön még több csőcselék lumpenkodni? A nagy büdös lófaszt, már ha tetszik érteni mire gondolok. Én író-olvasó ember vagyok kérem, rendszeresen olvasgatom az Alkotmányt, nekem ez állampolgári kötelességem. Kérem nekem jogom van, méghozzá alkotmányos alapjogi, a pihenéshez. Meg az élethez is, tetszett tudni, de milyen élet az ilyen? Én nem azért lakom a belvárosban, hogy itt nyüzsögjenek a buzik, a kutyák meg a lumpenek. Hanem mert közel van a tömegközlekedés, 24 éve leszázalékoltak, nettó 86 ezer forint a nyugdíjam, emellett dolgozom, a fiam Vértesnádasdban körzeti orvos, ő hoz néha egy kis zöldséget, túrót, effélét. Volt legutóbb is egy betege, orrsövénye volt, a fiam el is küldte a Verebély doktor úrhoz, azt az azonnal meggyógyította. Abból az emberből Egészségügyi Miniszternek kéne lenni, tessék is majd megindítványozni!
 
Meg kérem ami felháborító, hogy olvastam a Kerületi Lapban, hogy felújították itten milliárdokért a Király utcát, aztán ott is csomó étterem meg kutyafasza nyílott. Ki jár ilyen helyekre, kinek van erre pénze? Én heti egyszer eljárok Színházba, ide a Vígbe, hogy kicsit nevessünk az asszonnyal, többre nem telik, 86 ezer nettó a nyugdíjam. Annak van értelme, de kérem miért engedik, hogy mások meggazdagodjanak az állam pénzéből? A Király utcába muskátlikat kéne tenni, meg játszótereket, hogy a gyerekek ott játszadózhassanak, ne piázzanak. Én úgy tanultam, hogy a demokrácia az, amit a többség akar, a Polgármester urat is azért választottuk, hogy ezt figyelembe vegye. No hát, én is, a feleségem is rendet és nyugalmat akarunk, más meg nincs a családban, csak a fiam, de ő Vértesnádasban körzeti orvos, de ha Polgármester elvtárs úr írna neki egy levelet, ő is azt mondaná, amit mi.
 
Kérem tessék tehát betiltatni ezeket a dolgokat, ígérjük mi jövőre mi Önre szavaznánk, kedves Polgármester úr, már ha nem tetszik akkor éppen börtönbe lenni, amihez jó egészséget kívánunk!
 
Üdvözlettel, Gráf István és Gráf Istvánné, Ó utca
 
ui.
A Miniszter úrnak ne tessék szólni az ügyben, mert őt már többször hívtuk, meg már a kutyák miatt is, aztán a végén úgy ordibáltak velünk mint a kocsissal.

Címkék: panaszos

2009.07.21. 09:41 298 hozzászólás

A bejegyzés trackback címe:

https://tibor.blog.hu/api/trackback/id/tr961258190

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zanzibear 2009.07.21. 15:39:24

@segitoember:
Hol van itt arról szó, amit sem te, sem más nem kíván vissza?
Akkor miért azt állítod azzal szemben, ami mostanában zajlik arrafele?

Egyébként a legjobb, hogy a velvetes cikkben azt írják, hogy éppen a Liszt Ferenc téren alakult ki az éjfélig-egyig nyitvatartás úgy, hogy megyegyezett a kávézók egylete a lakók egyletével.
Úgyhogy akkor a Liszt Ferenc térre feltehetőleg még annyira sem érvényes a hangos csapkodás a topicon, mint a többi intézményre.

Vérnyúl, Döme, Dagi, Fufu, avagy a Jó, a Rossz, és 2009.07.21. 15:39:30

@koboldka:

hajnali malacvisítás, fűrészgép, diszkó, bagzómacskavernyogás, "maaaarisss!agyonbaszlakakurvaanyádat!gyereide!gyereidetecafka!"
"jáúzsi!mánmegintbebaszvajöttéhazaakocsmábú?" és itt a diszkó volt a legkevésbé zavaró, mert amikor hangos volt, átmentem, szóltam, lehalkították, 20 év alatt 1 alkalommal.

ehhez képest itt fenn: verekszenek a galambok a fán, kicsönget-becsönget az iskola, sőt olyan helyen is laktam, ahol fuvolaművész volt a szomszéd, és órákon át tolta a kedvenc zenéimet! az eddigi legdurvábban fülsértő zaj, amit hallottam, az a garázsmenetes villamosok csikorgása volt. és járőröznek éjjel a rendőrök.

Parkőr (törölt) 2009.07.21. 15:40:04

@koboldka:

ez az alvás biztos adottság kérdése, ahol most lakunk a sokadik kecóm, ahová eddig költöztem az első héten Új ablak ,redőny, klíma kombó került:)ami a belvároban a villamos az vidéken a traktor:)gyerekkoromban sem ment as nyitott ablak:)

zanzibear 2009.07.21. 15:43:53

@Asszem: Igen, ez szerintem is határeset, hogy a szórakozóhely jóváhagyása/vétózása az adott házra van korlátozva, hiszen a kifele jövő zaj nem kis részben a tér vagy utca többi részét éri.
Ez már olyan jó szokás, hogy a rádiótelefon antennák felszerelése ügyében is az a ház szólal meg, amelyikre rakják, és nem azok, amelyikre néz az antenna - na nem mintha bármi jelentősége lenne a dolognak, csak jellemző gondolkodásmód.

figyeldoda 2009.07.21. 15:45:15

Egyszer kétszer aludtam nyáron a Rózsák terén egy pecóban a harmadikon. Szemben a templom és éjszaka is harangoznak. Majdnem kiestem az ágyból... :D Tíccsák be?

zanzibear 2009.07.21. 15:46:16

@Középső Nevem Déndzser:
Dehogynem, megy a pánik, hogy bezárják a belvárost, este tíztől mindenkinek pizsama, és összefogáááááást!
Komolyan, mintha elterjedt volna, hogy bevezetik a csajka-rendszert :)))))))))))

segitoember 2009.07.21. 15:47:20

@zanzibear:
"Hol van itt arról szó, amit sem te, sem más nem kíván vissza?
Akkor miért azt állítod azzal szemben, ami mostanában zajlik arrafele?"
Nem tudom jobban elmagyarázni. Ne haragudj, ha nem érted.

zanzibear 2009.07.21. 15:49:24

@Gombóc_Artúr:
A klíma nem hoz be friss levegőt.
De ha már ennyire egyszerű filléres a megoldás, akkor azok a szórakozóhelyek, amik miatt éjszaka nem lehet nyitott ablaknál aludni, rakjanak minden érintett lakásába egy klímát, fizessék a fenntartását, rakjanak az ablakkeretükbe hangszigetelő üveget, oszt jónapot.
Arról nem beszélve, hogy sokan nem szeretik, nem bírják a klímát, tehát gyakorlatilag sem lenne száz százalék megoldás. De elegáns gesztus lenne, az tény.
Esetleg szezononként egyszer-egyszer meghívni a lakókat valami társasági eseményre stb. stb. Rengeteg lehetőség van a PR-ra az arrogancián és a nyuggerezésen kívül.

shinigami 2009.07.21. 15:53:21

@zanzibear:
igen ugyanakkor a feljelentgetesen kivul is vannak lehetosegek csakhatugye akkor mar bekene menni a helyre ami lehet h teccene meg normalis hangnemben kene beszelni a tulajokkal stb
egyszerubb feljelenteni es bezaratni.

Vérnyúl, Döme, Dagi, Fufu, avagy a Jó, a Rossz, és 2009.07.21. 15:53:45

@zanzibear:

már elnézést, de mit miből? mit nem értesz? mi a kérdés?

zanzibear 2009.07.21. 15:54:02

@Asszem:
Valamelyik kerület (kerületek) létrehoztak egy ilyen mobil zajellenőrző csoportot, ami hitelesített műszerrel telefonhívásra kivonul, aztán ha ott volt a zaj, akkor megtalálják, a tulajdonosa meg beválthatja egy csekkre.

zanzibear 2009.07.21. 15:55:13

@segitoember:
Egyáltalán nem jól magyaráztad el, nyugodtan ródd fel Magadnak :D

zanzibear 2009.07.21. 15:56:24

@shinigami:
Mit gondolsz, ez hány év után következett be?
Hány próbálkozás lehetett mögötte?
És hol érdekli a vendéglőst egy-egy panaszkodó lakó?
Ha helyben nem lehet elintézni, akkor arra való az önkormányzat, hogy betartassa azokat a szabályokat, amikről itt-ott elfeledkeznek.

zanzibear 2009.07.21. 15:57:21

@Vérnyúl, Döme, Dagi, Fufu, avagy a Jó, a Rossz, és:
Írtad:
"azok az emberek sipákolnak az éjszakai nyugalom meg értékrend, meg behányó-fosó, randalírozó huligánok miatt, akik ugyanúgy randalírozva, huligánkodva mennek ki az utcára tojással dobálni demszkyt, melegfelvonulást, rendőröket..."

Honnan jött ki, hogy a városdúlók ugyanazok, akik itt most csendet akarnak?

Középső Nevem Déndzser 2009.07.21. 16:02:23

Ha a nagy fejek komolyan vennék ezeket a bohócokat akkor már néhány csinovnyiknak másfélszer annyi csontja lenne, mint eddig.
A pesti brodvéj - nevetséges egyébként, főleg olyan helyekkel mint a piaf meg az instant - meg nem csak úgy előugrik az éjszaka rettenetéből. Az ott van és ott is marad baszod és ha odaküldesz egy rendőrt akkor kuss lesz. Mit nem lehet ezen érteni? Van úgyis elég szabad járőr, hiszen az őrsöket az unokatezsvér őrző-védő cége védi.

shinigami 2009.07.21. 16:04:30

@zanzibear:
jo akkor meseld el lecci h mivan azokkal a szorakozohelyekkel amik megfeleloen vannak hangszigetelve, hely elott all a szekus h ne ordibalj nincs hanyas es hugy korulottuk es megis be kell zarniuk
jahogy ok le vannak szarva. ertem. akkor te miben kulonbozol az egyeb tulajoktol akik ugyanugy szarnak rad? semmiben.
koszontem

zanzibear 2009.07.21. 16:06:01

@shinigami:
Mondj olyan szórakozóhelyet, ami az általad írottaknak megfelel, tehát a ház be sem panaszolta,és nemhogy bezárni kéne, de akárcsak megrövidítenék a nyitvatartását este 10-ig?
Keresd meg a rendeletnek azt a sorát, ami alapján akárcsak egy mindenben meg nem felelő szórakozóhelyet most bezáratnának.

Középső Nevem Déndzser 2009.07.21. 16:06:45

@Új Nick: ez meg örülök, hogy képernyőre került, frappánsan összegzi Budapest rothadásának okait, annyival kiegészítve, hogy a kiüldözött/legyilkolt/deportált értelmiségi polgári réteg hiánya pedig (akinek a lakásában élnek)egész Magyarország rothadásának oka. Nah nyugodjatok meg, nem lesz semmi, ennél kevesebbtől is beszartak már.

zanzibear 2009.07.21. 16:06:57

@shinigami:
Egyébként erről van szó, a szórakozóhelyek tulajai szarnak az ott élőkre. Ezt jól megfogalmaztad.
Csak az a különbség, hogy ott ők nem lakók, hanem vállalkozások. És nem a lakók zavarják őket, hanem ők a lakókat.
A többi az önkormányzat dolga ez esetben.

pakesz (törölt) 2009.07.21. 16:09:36

@Új Nick: ugy tunik, hogy elegge rosszul tudod a dolgokat, nagyon sokmindent pontatlanul idezel

shinigami 2009.07.21. 16:11:36

@zanzibear:
szted attol h az megvalosul amit leirtam (nevet nem irnek bocs) par akcionyugger nem hivogatja a rendorseget?
mar tobbszor leirt problema h ha a reszeg arrebb megy 40m-t es ott sikoltozik a szekus nem tehet semmit
ezt ugy hivjak h kozterulet aminek a megoldasa a rendorsegre varna

bar en spec meg mindig nem ertem h attol h bezarjak a helyek felet miert lesz kevesebb reszeg az utcakon... az a par tizezer ember szepen otthon fog ulni? tenyleg elhisszuk ezt?:D

Vérnyúl, Döme, Dagi, Fufu, avagy a Jó, a Rossz, és 2009.07.21. 16:12:43

@zanzibear:

szerinted? nézz néha egy kicsit tévét. vagy menj ki a melegfelvonulásra, meg egy utcai tüntetésre. és utána vesd össze az arcokat.

zanzibear 2009.07.21. 16:14:27

@shinigami:
Valószínűleg nem érted: azok a helyek, ahol eddig nem volt gond, mennek tovább az éjfél-hajnali egyig tartó nyitvatartással.
Ha egy kitalációval van kedved vitatkozni, akkor tedd magadban.

zanzibear 2009.07.21. 16:15:47

@Vérnyúl, Döme, Dagi, Fufu, avagy a Jó, a Rossz, és:
Nem tudom összenézni a VI. kerületi panaszirodán megjelenő arcokkal.
Szóval nem fair, hogy azokat az "aktivistákat" sorolod be a VI. kerületbe, és egyenlőségjelet teszel közéjük.

shinigami 2009.07.21. 16:16:36

@zanzibear:
ejfel-egy? ember jarsz te szorakozni? ejfel egy korul kezdenek csordogalni az emberek a szorakozohelykre az egyeb kocsmakbol

Noda10 2009.07.21. 16:16:56

Faszság a helyek bezárása, na de a buzifelvonulás megkérdőjelezésével egyetértek... :D azok takarodjanak.

pakesz (törölt) 2009.07.21. 16:16:57

@Gombóc_Artúr:
irtad: "Nomeg akinek 10-20 MFt-os lakása van, annak ne legyen drága egy filléres klíma...."
jo ok, de miert az ottlakok vegyek meg a filleres klimat miert nem a tisztelt vendeglatosok csinaljak meg a hangszigetelest es a klimat ???
elvegre a rendelet szerint lehetseges:
"a zárt helyiségek pedig hajnali egyig kaphatnak hosszabbítást."

akkor hogy is van? kinek az erdeke hogy ejjel 1-ig nyitva legyenek tartva? a "nyuggereknek"??? vagy a vendeglosoknek? vagy a csoro vendeglosok azon a szegeny lepukkant helyen nem tudjak megfizetni a filleres klimat ???
ja ha mar sajat zsebre megy a dolog, akkor mar nem is filleres? inkabb a mas f@szaval verjuk a csalant mi?

Asszem 2009.07.21. 16:17:23

@shinigami: ők pontosan azok a szórakozóhelyek akik azért szopnak, mert néhány vendég szarik a rendre és néhány másik konkurensük szintén szarik a rendre.

ezen csak az összefogással lehetne segíteni, mindannyian adjanak bele a közösbe, pont azért, hogy az ilyent el lehessen kerülni.

és mondjuk az önkormányzat csak azoknaka szórakozóhelyeknek adjon nyitvatartási engedélyt, amelyek vállalják, hogy tagjai valamilyen csendvédelmi szervezetnek.

IzomTibi · http://tibor.blog.hu 2009.07.21. 16:19:17

@zanzibear: "Egyébként erről van szó, a szórakozóhelyek tulajai szarnak az ott élőkre." Lehet. sőt biztos h szarják le, marcsika néninek fáj-e a foga. de hogy ne jelentsék fel őket, abban igenis érdekeltek. mert ha beállít a tánctérre stb 4 rendőr az sosem jó, meg ha villog az autó a hely előtt, ha jön az ilyen-olyan ellenőr.

"Valószínűleg nem érted: azok a helyek, ahol eddig nem volt gond, mennek tovább az éjfél-hajnali egyig tartó nyitvatartással" b7, soho, malom, retropolis, new orleans, stb stb. szerinted ezeknek mit jelent az egy órás zárás?

Balance Of Power 2009.07.21. 16:19:28

@zanzibear: Mondjuk mi legutobb, amikor mar a Potkulcsbol is kiraktak minket (1,30), atmentunk a Vig sorozobe. Az is vicces, hogy az 2 sarok es maris 13. kerulet. Ott barmit lehet. LOL

IzomTibi · http://tibor.blog.hu 2009.07.21. 16:21:22

@Asszem: továbbra sem azzal van a gond, hogy a szórakozóhelyekről kiahallatszó hangosan dübörgő zene zavarja a lakókat. a lakóknak sem az a bajuk. nem is lehet.

zanzibear 2009.07.21. 16:22:41

@shinigami:
Akkor nem nagyon mehetnek a Liszt Ferenc térre, mert a többség már ott is bezár éjfélkor megy egykor - oszt mégis megvannak ezzel évek óta.

IzomTibi · http://tibor.blog.hu 2009.07.21. 16:24:10

@zanzibear: a liszten kávézók/éttermek vannak. meg két szórakozóhelyként is működő hely. ezeknek pl az egyes zárás nagy szopacs. de veled elég meredek vitatkozni.

mizrolist 2009.07.21. 16:25:58

Rémlik valakinek az a fogalom, hogy pesti Broadway? Az a környék legjobb tudomásom szerint az utóbbi 100 évben szórakozónegyed volt - ahol szórakozóhelyek vannak. Igazság szerint nem tudom, ki az az idióta, aki ezekkel tisztában van és utána csodálkozik, hogy éjfélig nyitva tartanak a kocsmák...

shinigami 2009.07.21. 16:26:16

@zanzibear:
nemtom mar kitol kerdeztem de felteszem neked is a kerdest:
te kavezoba jarsz szorakozni? neked a VIker csak a Lisztet jelenti?

zanzibear 2009.07.21. 16:28:22

@izomtibor:
Na és eddig mit jelentett volna nekik a társasházak nyugalmának meg nem zavarása?
Szükség lett volna-e ilyen rendeletre, ha hosszú évek kitartó munkájával nem érik el ezt az állapotot?

zanzibear 2009.07.21. 16:29:20

@shinigami:
Korábban a nagy dráma arról szólt, hogy bezárják a Liszt Ferenc teret, hogy nem lehet menni sehova stb.
Amikor kiderül, hogy az LF térrel kapcsolatban ez full kamu és melléduma, akkor jön a "nem is erről van szó" mantra. Ugyan már :D

Asszem 2009.07.21. 16:30:22

@izomtibor: de, közvetetten ez a probléma, attól mert a részegek pár sarokkal arrább viszik a zajt, még ugyanúgy a szórakozóhelyről árad az ki. ezért lehetne kompromisszum az, hogy lehet a belvárosban szórakozni, inni, zajongani zárt helyen, viszont az utcán a szórakozóhelyek, önkormányzat és lakók költségén olyan csendrendőrség cirkálna, aki figyelmezteti, adott esetben bünteti vagy a büntetésig visszatarthatja a hangoskodó csoportokat.

ez így elfogadható lenne, nem? még talán nem is megvalósíthatatlan.

shinigami 2009.07.21. 16:31:15

@zanzibear:
nezd mar meg lecci h hol sirtam a liszt miatt

ellenben arra a kerdesre meg senki nem valaszolt h az par tizezer ember megis hova a faszba fog menni szorakozni

zanzibear 2009.07.21. 16:33:14

@izomtibor:
Talán éppen Verók nyilatkozta nemrég, hogy a kerület 2500 intézményéből vagy 100 olyan van, amikkel állandó probléma van.
A mai, Velveten felhozott interjú meg azt mondja, hogy arra várnak, hogy a szórakozóhelyek a kávéházak mintájára fogadjanak el egységes szabályokat, amik fejében ha egyébként nem zavarják a házakat, amelyikben vannak, "akár" működhetnek is tovább hajnalig.
Nekem az az érzésem, hogy ezek a bekezdések már meg vannak írva valahol, csak össze kéne szedniük a magukat a mulatóknak.
Bár könnyebb rögtön félreverni a harangot, hogy itt mekkora nagy kipusztulás lesz.
Az is tény, hogy ha néhány olyan van, amelyikkel nem lehet együttélni (és nem mondjuk az éjfélig nyitva tartó kávézóról van szó), akkor azért akkor sem kár, ha a hajnalig nyitvatartás megszűnése miatt bezár a bolt.

shinigami 2009.07.21. 16:33:25

@Asszem:
lakok? omg nalunk a hazban a nyuggerek arra nem voltak hajlandoak 1 kicsivel tobb penzt adni h meg lehessen csinaltatni rendesen a liftet
jahogy ok az elson meg a foldszinten laknak a harmadikra meg setaljon fel az anyuka a gyerekkocsival
szted ezek az emberek adni fognak akar 1 ft-ot is ezert?

zanzibear 2009.07.21. 16:33:54

@shinigami:
Nézd már meg miről megy az a vita napok óta, aminke a közepébe csatlakoztál :)

IzomTibi · http://tibor.blog.hu 2009.07.21. 16:34:55

@zanzibear: tudod, engem az nagyon zavar ha valaki a fejébe vesz valamit és hajtogatja. a szórakozóhelyekről, pl a malomról, b7ről sok mindent el lehet mondani, maffiozók járnak oda, van bent drog, a halál tudja, de hogy onnan egy nyikk ki nem szűrődött az ziher. utoljára mondom el, térden állva kérlek, ne mossál mindent ide oda, eddig neked is, és a lakókkal is a hazatérő, utcán hangosan viselkedő emberekkel volt a bajotok.

aki azt hiszi hogy gipsz jakab diszkótulajdonos feladata figyelemmel kísérni hogy aki nala elköltött 1200 ftot, az utána mennyire csendben ter haza, az egy kretén. sajnos erre nem tudok szebbet mondani. a rendelet is úgy gondolja, ha ezek a helyek bezárnak, majd nem lesznek az utcán hajnalban hazatérő emberek. ami nonszensz. úgyhogy ha megmondod nekem hogy, fordítsuk meg: ha te nyitsz egy helyet párszáz millió forintért, és utána rád zárják, mert a kerületben a fasz tudja hol óbégattak bebaszott emberek, és nem volt egy rendőr sem, aki szájonvágja őket, akkor te jogosnak éreznéd e a rendeletet?

ezerszer elmondták: az oktogon, nagymező stb környéke 100 éve a pesti broadway. régen ugyanígy mentek haza bebaszva az emberek, akár még négy tripperes nagy magyar költő is. mindenhol van belvárosi, szórakozónegyed. mindenhol. és ott, előfordulnak hangos emberek. zajrendelet eddig is volt, és aki megsértette, azt eddig is picsánrúgták. de mint ezerszer elmondtuk, nem a szórakozóhelyek a hangosak, hanem a VOLT vendégeik!

zanzibear 2009.07.21. 16:35:57

@shinigami:
Ez nem nyugger kérdés, másutt a harmadikon lakó nem fizet bele a kerítésbe, mert őt az nem védi. Másutt meg a földszint nem akar tetőt felújíttatni stb.
Pedig akar-nem akar, bizonyos dolgok akkor is kötelezőek, ha neki közvetlen "haszna" nincs belőle, erről mintha lenne valami társasházi törvény. Amiből egyébként kivették az "egyhangúsági" követelményeket a legtöbb (vagy majdnem minden) esetben.

zanzibear 2009.07.21. 16:37:29

@izomtibor:

Ha egy nyikk ki nem szűrődött, akkor én jóváhagyom :)
De a kerület is erre utazik azt hiszem.
A közönséget meg az utcai nyervákolást sem írtam, kizárólag az "intézményi" mellékhatásokat.

Pötyy 2009.07.21. 16:41:08

@zanzibear:

Nem tudom Te miről vitatkozol napok óta, de az értelmesebb résznek (pl. Tibor), ez arról szól, hogy bizony vannak olyan emberek, akik a "Nekem ez nem tetszik, tilcsuk be!" mentalitást képviselik. Semmivel sem erősebb az érved, hogy Te a belvárosban laksz, és aludni akarsz, mint a hozzád hasonló "Én a belvárosban akarok bulizni!" vonalat képviselőkkel. Nem, ne magyarázd meg, az hogy hol laksz, pont annyira választott dolog, mint, hogy hol akarsz bulizni.

A probléma az, hogy ma Magyarországon a Tilcsukbe! felkiáltás képes hatósági támogatást is kapni, egy a feladat megoldására alkalmatlan és betarthatatlan rendelettel. Én. pl. nagyon jól tudom, melyik boltokban lehet 10 után alkoholt kapni a 6. kerületben. Azt hiszed, hogy most nem ez lesz? Hogy a csókos klub nyitva tarthat, a másik nem? Tényleg ezt hiszed?

Ha nem - és remélem, hogy nem - akkor nem akarsz inkább a megoldás kitalálásában segíteni, és nem utolsósorban felzúdulni a rendelet ellen?

IzomTibi · http://tibor.blog.hu 2009.07.21. 16:42:12

@zanzibear: a hév, villamos, mentő, üllői út, repülőtér, kutya, síró kisgyerek, kuró szomszédok, trágyaszag, közmű hiánya, közvilágítás hiánya, hajnalban menő kukásautó, füvet nyíró szomszéd, kakaskukorékolás, szúnyog, árvíz, földesút, stb srb stb stb ezek különböző mellékhatások, lakhelyektől függően. mindennek van hátránya. és előnye.

dettó ugyanez a kategória, akik árvízvédelmi területre építkeznek, aztán sírnak ha elönti őket a duna.

Asszem 2009.07.21. 16:44:07

@izomtibor: akkor én egy kretén vagyok. izmos érv.

zanzibear 2009.07.21. 16:44:58

@Pötyy:
Csakhogy a rendelet nem arról szól, hogy nemtetszik-tilcsukbe.
Más probléma nincs.

shinigami 2009.07.21. 16:45:18

@zanzibear:
hat laktam mar par albiban de mindig a nyuggerekkel volt a baj (es nem ordibalva kozlekedtem stb)
volt aki a negyediken lakott es azert sirt mert felkelt arra h amikor hazamentem nyitottam a haz kapujat
sajnos mas utat nemtudtam a lakashoz csak az ajton keresztul

zanzibear 2009.07.21. 16:46:13

@Pötyy:
...mivel ez nem egyik percről a másikra kialakult állapot, úgy gondolom, hogy elég lehetősége lett volna azoknak a szórakozóhelyeknek általuk elfogadható megoldást találni.
Lehet egyébként, hogy tényleg csak a hajnali nyitvatartás korlátozása a megfelelő megoldás sok esetben, ezt sem lehet kizárni.

zanzibear 2009.07.21. 16:48:18

@izomtibor:
De itt nem ártérre építkeztek, hanem az ár bejött a korábbi, gáttal védett területre, ha úgy tetszik.
Így nem csoda, ha tiltakozás van ellene.
A "beépítjük a Római árterét, aztán ugatunk az önkormányzatoknak, hogy azzzzzonnal ármentesítsék a területet, mert ez nekik kárt okoz" esetre lenne jó példa.

zanzibear 2009.07.21. 16:48:58

@shinigami:
Kiváló, és ez most hogy jön ide, hogy neked bajod volt egy "nyuggerrel" ?

shinigami 2009.07.21. 16:51:08

@zanzibear:
olvasd mar el lecci amire valaszoltam

btw valaki aki tamogatja ezt a szart tenyleg valaszolhatna erre a kerdesemre:
az par tizezer ember megis hova a faszba fog menni szorakozni?

Pötyy 2009.07.21. 16:53:29

@zanzibear:

Valóban nem az áll szószerint a rendeletben, hogy tiltsuk be. Azonban ha nem konkrétan a szórakozásról beszélünk, hanem a 22 óra utáni belvárosi szórakozásról, akkor már de.

Nem igazán értem, mit kéne a szórakozóhelyeknek megoldani? Mint már sokan írták, nem az ő dolguk, hogy a vendégeik mit csinálnak távozás után, sőt joguk sincs beleszólni (sem erkölcsi, sem jogi értelemben). Ha a teraszos helyekre gondolsz, ott nem úgy működik a dolog, hogy egyszercsak kirak a tulaj 3 asztalt. Esetleg a kiszűrődő zajra gondolsz? Mert akkor szívesen elviszlek egy éjszakai túrára, hogy megtapasztald, ilyen probléma csak elvétve jelentkezik. Nem lenne elég a konkrét helyet büntetni?

Abban igazad van, hogy jobb lenne a hangulat, ha a tulajok nyitnának a lakók felé és esetleg akciókat kínálnának nekik. De ezt elvárni? Milyen alapon? Ha akarja csinálja, ha nem akarja nem.

zanzibear 2009.07.21. 16:54:02

@shinigami:
Elolvastam, azért kérdezem.
Egyszerűbb a kérdésed annál, mint az, hogy mégis inkább helyettük miért költözzön a kerület....

IzomTibi · http://tibor.blog.hu 2009.07.21. 16:55:02

olvass utana a 30as evekig milyen pezsgo elete volt budapestnek. nem veletlnul voltunk kis parizs. a szoci eraban persze rend volt meg kuss meg tanchaz max. szerintem eleg elbaszott egy dolog volt az. en azt nem sirom vissza. lakokent sem. mert en tudom hova koltoztem es tudom mivel jar.

Vérnyúl, Döme, Dagi, Fufu, avagy a Jó, a Rossz, és 2009.07.21. 16:55:12

szerintem rendeletben kéne rögzíteni a kijárási tilalmat 22 óra után. akkor biztostutifrankón nem lesz egy részeg randalírozó huligán sem az utcán.

zanzibear 2009.07.21. 16:56:33

@Pötyy:
Nem adod magad könnyen :D
Miért nem olvasod el, hogy nem 22 óra, hanem éjfél és hajnali egy óra - azoknak, akikkel eddig sem volt gond, vagy 50% vagy 2/3-os hozzájárulást hoznak?
Miért szólsz bele olyanba, amit el sem olvastál????
Hol írja a rendelet, hogy a távozóknak vagy a közönségnek lenne köze az ügyhöz?
Hol írják, hogy nem a szórakozóhelynek működése a zajforrás?

(Az eredeti rinya még éppenhogy a LF térről ment, mert jópáran ugyanígy nem akarták, vagy nem tudták elolvasni, hogy nem 22 óra a zárási időpont. Pedig annyira nincs is jogászul.)

zanzibear 2009.07.21. 17:03:32

@Pötyy:
És még egy: a konkrét helyek büntetése lófitty, számtalan alkalommal megtörtént, és nincs tartós hatása.
Bezáratni ugye meg nem fogják, mert akkor milyen tiltakozás lenne.
Marad az üzemidő korlátozás azoknak a helyeknek, amik nem akarnak a lakóközösséggel békében lenni.

makimajom? 2009.07.21. 17:04:22

irány a puszta. meg a barlangok. ott csend van. meg barna medve...

Vérnyúl, Döme, Dagi, Fufu, avagy a Jó, a Rossz, és 2009.07.21. 17:04:36

egyébként olyan helyeket is tudok, amelyek simán felvásárolták a környező lakásokat, simán hangszigetelési célból. persze ehhez tetű sok pénz kell, ami ott áll a lakásokban kihasználatlanul.

istenem de szeretnék egy saját koktélbárt... olyan bulis helyet csinálnék, hogy bekakibepisi

Pötyy 2009.07.21. 17:07:45

@zanzibear:

Nézd, igazad van. Valóban nem ragaszkodom a betűnkénti olvasáshoz. Jobban megbízom a gondolkodásban: miért lesz rendelet? Mert a többség ezt akarja (elég gáz lenne, ha nem így lenne, de ez most nem téma.) Ha a többség ezt akarja, szerinted ki tud hozzájárulást hozni? Ha a többség ezt akarja, de az adott házban mégis kisebbségben vannak, akkor szerinted elégedettek lesznek? Akkor miért nem az áll a rendeletben, hogy 1-ig lehet nyitva, és ha panasz van rá csak tízig? Miért az "ártatlanoknak" kell külön szívniuk, hogy megkapják, ami jár nekik? Tapasztalati alapon állítom, és nem csak én, hogy nem a szórakozóhely a zajforrás. Szerinted ez megváltozik, ha a rendelet mást ír? Ja akkor ok.

Én speciel lesz*arom a Liszt Ferenc teret, mert nem járok oda. De szerinted ha a helyek fele 10-kor zár a többi meg egykor nem lesz ugyanolyan hangos?

Kérlek gondolkozz el ezeken a kérdéseken, és ha ezek után még mindig azt gondolod, hogy jó a rendelet (nem a célja jó-e, ezzel nem akarok vitázni), akkor próbáld elmagyarázni nekem, miért is.

zanzibear 2009.07.21. 17:08:05

@Vérnyúl, Döme, Dagi, Fufu, avagy a Jó, a Rossz, és:
Az a legkiválóbb: zajjal ellehetetleníteni a lakókat, aztán olcsón felvásárolni a lakásokat, és menjen ki-merre lát.

Asszem 2009.07.21. 17:13:07

@Pötyy: a probléma a lerészegedett és emiatt hangoskodó járókelőkkel van. ezek legnagyobbrészt a helyi szórakozóhelyekről jönnek és mennek. ezért szerintem nem feltétlen elvethető ötlet, hogy a szórakozóhelyeknek ezzel a problémával is kezdeni kéne valamit, mert bizonyos módon rájuk is tartozik.
ha egy gyár beleengedi a hulladékanyagot a folyóba, akkor mondhatja azt az ötszáz kilóméterrel messzebb lévő városban, hogy nem az ő problémája a víz szennyezettsége?

de talán nem is a kötelezésen lenne a hangsúly, hanem a szándékon az együttműködésre, lakók-önkormányzat-szórakozóhelyek között.

zanzibear 2009.07.21. 17:13:09

@Pötyy:
A rendeletnek megvolt a maga előzménye, a lényeg, hogy a szórakozóhelyekkel nem lehetett eredményre jutni.
Ha úgy kérdezed, hogy lenne-e jobb megoldás - arra természetesen igen a válasz, csakhogy ahhoz együttműködő és nem a büntetéseket a bevételbe betervező szórakozóhelyekre lenne szükség.
Ez volt a velvet-es interjúban is, hogy ha egységesen tudnak valami rendet vállalni a szórakozóhelyek, akkor nyilván az önkormányzat is lazít a szabályokon, ha az eredmény megfelelő.

A "többség akarja" azt jelenti, hogy elég sok probléma volt ahhoz, hogy vége legyen annak az időszaknak a zajkibocsájtással kapcsolatban az önkormányzat alapból lehetett megengedő. Most annyit mond, hogy ha nincs változás, akkor azok sz.nak, akikkel eddig gond volt, vagy éppen most gond van, vagy gond lesz. A többieknek marad a hajnali egyig nyitvatartás.

Lehet ezen rémüldözni, de jópár éve megy ott a harc a csendért, most fordult a kocka.

zanzibear 2009.07.21. 17:15:30

@Pötyy:
de mondok egy egyszerűbbet:
A LF téren bevált az éjfél-hajnali egyig tartó nyitvatartás.
Az önkormányzat úgy gondolhatja, hgoy a szabálykövető többi helynél is be fog válni, ahol meg nem szabálykövetők, ott előbb lesz csönd.

mizrolist 2009.07.21. 17:17:18

@zanzibear: ezzel az a gáz, hogy gyakorlatilag mindegyik helyet lehet korlátozni 22 órára, elég 3-4 alkalommal panaszt tenni rájuk (akkor is, ha valójában nincsen gond) :P
Nem mellesleg ha minden bezár 22 órakor, akkor tényleg halott lesz a város. Kijövök a moziból egy esti filmről 11-kor és nem lehet beülni valahová, mert nincs semmi nyitva? Na ne.

zanzibear 2009.07.21. 17:21:24

@mizrolist:
Nem, nem lehet korlátozni, ugyanis az van a rendeletben, hogy (fussunk neki):

1. Alapból minden zár 22:00-kor szeptember 1-től
2. Akiknél a lakók 2/3-a hozzájárul, azoknak terasz éjfélig, beltéri 01-ig.
3. Akiket az elmúlt egy évben nem sikált el a hatóság (valszleg önkormányzat), az most szeptemberig kérelemre automatikusan megkapja a 24/01-es nyitvatartást.
4. Akit az elmúlt évben bepanaszoltak, de nem sikáltak el, azoknak elég 50%-nyi hozzájárulást hozni.
5. A meglévő hozzájárulásokat ki lehet ütni egy 50%-os érvénytelenítő aláírásgyűjtéssel.

Ezeket a szabályokat sehol sem tudja megmozgatni egy-egy akciónyugdíjas, sem az 50%-ot, sem a 2/3-ot nem lehet egy-egy lakó akadékoskodásával elérni, ha a többiek nem értenek vele egyet jelentős számban.

Arról nem szól semmi, hogy a meglévő engedélyt egy újabb panaszra az önkormányzat visszavonná, legalábbis ebben a rendeletszövegben én nem láttam.

zanzibear 2009.07.21. 17:23:16

@mizrolist:
És mint látod, nincs 22-órás globális és kötelező korlátozás abban a formában, ahogy mondod, az csak az "alapeset", és ehhez képest "kedvezmény" a 24/01 óra, de simán elérhető és megtartható különösebb macera nélkül.

Pötyy 2009.07.21. 17:23:38

@Asszem:

Van abban igazság, amit írsz, de mit tehetnének (ha akarnának)? Most is van csendrendelet, és az teljesen jó, nem is küzd ellene senki, csak be kéne tartatni. Az önkormnyzatnak. Ez nem más, mint a felelősség áthárítása, ami nekem nem tetszik.

pakesz (törölt) 2009.07.21. 17:29:03

@zanzibear: ugyan mar, most ezt leirtad de minek???
pl valaki irta: "Valóban nem ragaszkodom a betűnkénti olvasáshoz. Jobban megbízom a gondolkodásban: miért lesz rendelet?"

amikor politikai vita van akkor szokott elojonni az orban/gyurcsany kartya, hogy hat nem erdekel a teny de a masik oldalnak a vezetoje milyen nagy goreny :)))

mizrolist 2009.07.21. 17:29:13

@zanzibear: gyanítom, alábecsülöd az emberi rosszindulatot... hiába kap valami engedélyt, ha egy-egy "akciónyugdíjas" kétnaponta rájuk hívja a rendőrséget.
Nem mellesleg így egy problémamentes hely is korlátozható 22 órára - épp elég, ha az adott házban legalább 50%-nyi a fontoskodó, akadékoskodó, rosszindulatú ember (életkortól függően).

Pötyy 2009.07.21. 17:29:30

@zanzibear:

Akkor tisztázzunk valamit, mert efölött - nem tudom, hogy szándékosan, vagy nem, de elsiklasz - egy kávézónak, kocsmának (ami csak kocsma, nincs mondjuk karaoke) rendben lehet egy 1 órai zárás, de egy szórakozóhelynek (diszkó, hogy nagyon egyszerű legyek) maga a halál. Persze nem feltétlenül kell bezárni a helyet, hiszen a legtöbb ilyen hely a kerületben nappal is működik étteremként, vagy kocsmaként, de ez a szórakozási forma megszűnik. És nehogy azt hidd, ha valaki szórakozni akar (értsd táncolni (diszkózni)), és ezért távolabb kell majd mennie, akkor alapozni a kerületben fog. Tehát ez a réteg elveszik a vendéglátóhelyek számára, márpedig ez nem kisszámú hidd el. Persze lehet, hogy sokan inkább otthon tartanak majd házibulit (igen, a szomszédodban), és annak, hogy az emberek eltűnnek az utcáról hajnalban nem csak csend lesz a következménye, hanem sok más is, pl. közbiztonság romlása -> a kerület állagának romlása.

kocsmáros rudi · http://izomtibor.blog.hu 2009.07.21. 17:30:47

Na, végre itt vagyok.

@zanzibear: Mint gyakorló vendéglátós, elmondom, ez hogy működik.

Ahhoz, hogy megnyiss, kell 80% hozzájárulás. Amikor begyűjtöttél 70%-ot, az élelmes maradék 10% azt mondja, hogy aláírja, de bánatpénzt kér. Persze azt a nyilatkozatot, miszerint nem fog mindenféle mondvacsinált okkal feljelenteni, nem fogja aláírni, de te így is örülsz, hogy legalább a százalék megvan.

A következő lépés, amikor mondjuk rendbe akarod szedni az üzletedet. Tegyük fel, a főfalakra szigetelést építenél. A feltételek és az eljárás hasonló, annyival tetézve, hogy az élelmes még egy körben levág némi pénzre, amit persze előre le kell tenned. Mindezt csak azért, hogy a végén a kevésbé élelmes 21% azt mondja frusztrált dühében, hogy nem, nem, csak azért sem járul hozzá; mert ő nem fogja elnézni, hogy itt újabb ember legyen milliomos, míg ő él a kis fizetéséből. Ha mégis megcsinálod a szigetelést, az első kalapácsütés előtt hat hivatal jön ki ellenőrizni és büntetni, aztán visszabonttatják, amit csinálsz. Teraszt nem csinálhatsz, mert 2,90 méternek kell lennie a járdának, ami sehol nincs meg a kerületben, kivéve a Liszten, a többi utcában kereken 2,88 méter a járda szabványmérete (a körút és az Andrássy a fővároshoz tartozik). Ha egy lakó bármikor betelefonál az utcai hangoskodók miatt, téged ellenőriznek és ez ellehetetleníti az 1 óráig tartó üzemet, mert ugye már nem vagy panaszmentes, a 70%-ban öreg acsarkodókból álló házban pedig szerinted mennyi esélyed van ezután megszerezni a 66%-ot? És ezt most tiszta szívből mondom neked, nem azért akarok én sem hajnal 3-ig nyitva lenni, mert annyira kurvára szeretek vénségemre 5 órát aludni, hanem mert ha nem maradok addig nyitva, akkor ÉHENHALOK. Van néhány felkapott, frekventált hely, ahol valóban termelnek és keresnek, de a kerület 2500 helyéből összesen talán 20 ilyen. Nekik talán, a többieknek egészen biztosan halálos ítélet ez a rendelet.

Én 30 év alatt bádogpultos késdobálóból első osztályú, kulturált szórakozóhellyé fejlesztettem az éttermemet. Minél kevésbé problémás a közönségem, annál kevesebbet keresek objektíve és annál nagyobb nyomás érkezik felém a lakók felől.

Volt egy csóka, aki annak idején, még az előző fejlesztéskor felbújtotta a lakókat, hogy nehogy megszavazzák, hogy szebb legyen az üzletem. Így is lett, aztán négyszemközt megmondta, hogy ha 20 misiért megveszem a lakását, akkor megdumálja a többi lakót, hogy támogassanak.

Nem volt erre pénzem, így megcsináltam azt, amit tudtam anélkül, hogy a lakóknak bele kellett volna egyezniük. A munka után a faszi 29 misiért adta el a lakását. Ki járt szarul?

Én speciel úgy érzem, hogy teljesen feleslegesen toltam bele jórészben hitelből az üzletembe annyi pénzt, amit még hajnali nyitvatartással is szinte lehetetlen visszahozni; nemhogy még keresni is rajta, amit pedig úgy érzem, hogy ennyi munka és befektetés után bőven megérdemelnék.

Arra hivatkozott az önkormányzat először, hogy nem tudnak elég hatékonyan büntetni. Na! Akkor ki kell küldeni egy brigádot a panaszra, másnap pedig ki kell küldeni a büntis csekket. Akkor változna valami. A polgárőrséget meg ha már van, akkor ki lehetne használni és hangoskodókat megbüntetni. Nálam megmérték a decibelszámot és határérték alatt vagyok, minden engedélyem megvan, mégis szopnom kell? Hogy van ez?

Pötyy 2009.07.21. 17:36:03

@Pötyy:

És most az erkölcsi tanulság, mert azzal még adós vagyok:

Sajnos, az, hogy ilyen rendelet születik nem jó. Mert vagy nem hatékony, és akkor semmi értelme, ellenben módot ad ártatlanok szívatására, és a mutyizásra, vagy eléri a célját, és a szórakozóhelyek eltűnnek a kerületből. De vajon hova? Egy másik kerületbe. Ami lehet, hogy már nem a Te problémád személy szerint, de attól még valakinek a problémája lesz. Mondhatod, hogy nem érdekel, de akkor nem vagy jobb az önzőségből az utcán ordító részegnél (nála legalább elképzelhető, hogy józanul nem ilyen). Nem lenne egyszerűbb igazodni az évezredek során kialakult rendszerhez? A belváros azért jó, mert hajnalig pezseg, a kül és kertváros azért, mert csöndes. Ennyi. Hiába küzdesz ellene, akkor is így lesz, mert ez a természetes. Be kéne már látni, hogy Te (Én) egy senki vagy.

Csak Mi (Ti) vagyunk valakik.

Panzer 2009.07.21. 17:40:55

Eros a gyanum, hogy itt a kommentelok donto tobbsege ugy nyilvanit velemenyt a terezvarosi bezarosokrol, hogy de facto fogalma sincs, hogy mirol beszel. (Azt pedig csak nagyon mellekesen jegyzem meg, hogy vszeg emiatt a Tibor altal is kifigurazott, azonnali frocsogesi hajlandosag miatt is tart ott a magyar tarsadalom, ahol...)

Szoval: erdemes elolvasni a vonatkozo rendeletet:

www.terezvaros.hu/testuleti/rendeletek/hatalyos_rendeletek/2009_20.pdf

Nem hosszu, osszesen ot oldal, de a netto szoveg csak harom.

Ez a rendelet VALOJABAN egyaltalan nem arrol szol, hogy MINDEN SZORAKOZOHELYET este tiz utan AZONNAL be kell zarni, valamint lelakatolni es felgyujtani.

Van ugyanis lehetoseg ra, hogy
- az adott uzlet a lakok 2/3-anak hozzajarulasaval tovabbra is nyitva tarthasson, noha ketsegtelenul nem hajnalig. (vendeglatohely: hajnali egyig. Terasz: ejfel. Bolt, kozert, stb: reggel hat - azaz de facto 24 ora)
- az uzletek kervenyezhetik is, hogy kivetelek legyenek a tiltas alol, bar alkoholt nem arulhatnak 22 es 06 ora kozott.
- es ami a lenyeg: ha az adott uzletre egy even belul nem volt panasz, akkor a fenti, bovitett nyitvatartas kervenyezesehez nem kell a lakok hozzajarulasat kerni.!

Persze, az uzlettulajdonosok igy is szivnak egy keveset, mert kell szakertoi velemeny a zajvedelemrol + lehet, hogy a kervenyezesi eljarashoz illetek is tartozik. Viszont ezek ugye evi szinten egyszeri kiadasok.)

Fontos, hogy bolcs modon nem az osszes lako hozzajarulasa kell, eleg a 2/3-ad. Azaz itt kisebb esellyel fog eloallni a "mindent-blokkolo-csakazertis" lako problemaja. :)


Ja, es tovabbi sajatossag, hogy a rendelet hatalya nem terjed ki pl. a benzinkutak es hotelek boltjaira - azaz ha valaki nagyon akar, ott meg ejszaka is tud sort venni. :)
(Mivel ugyanis egeszeben mentesek a rendelet hatalya alol, igy az sem vonatkozik rajuk, hogy 22 es 06 ora kozott nem arulhatnak alkoholt, mint a tobbi bolt.)

Summa: mindezekkel egyutt en ugy erzekelem, hogy valojaban a rendelet igenis torekszik egy tobbe-kevesbe normalis kompromisszumra. Ketsegtelen, hajnali egy utan csend lesz. De messze nem este tiztol.
(Azt nem tudom, hogy a kulonfele night club-ok, kaszinok, stb. milyen jogszabaly hatalya ala tartoznak, ehhez szakjogasz kellene.)


Udv,
Panzer

mizrolist 2009.07.21. 17:46:58

@Panzer: nézd meg, ez hogy működik a gyakorlatban - rudi leírta fölötted.

Panzer 2009.07.21. 17:48:18

Zanzibear, jogos az altalad feltett kerdes, nekem is "feloldalasnak" tunik a rendelet.
Annal is inkabb, mert pl. a hatalyarol sincsen reszletesen szo (pl. mennyi idonkent kell megcsinaltatni a zajszintrol a szakertoi velemenyt, stb.)

Panzer 2009.07.21. 17:50:22

Mizrolist: igazad van, igen, epp most keszultem megkoszonni neki (most lattam csak a kommentjet) - ugyhogy koszonom, Rudi. Nem vagyok vendeglatos, nem ertek hozza, ezert is jo, hogy leirtad.
Tanultam belole, bar boldogabb nem lettem, az ketsegtelen. :(

régi_vendég 2009.07.21. 18:27:07

@izomtibor: "bent villamos, részeg mulatozók, kint kutyaugatás, meg family frostos kocsi. "
éééés damilos kasza (külön kedvencem!), benzines/elektromos fűnyíró, sövénynyíró, ágvágó, mindenféle ketyere amit akcióban ad valamelyik barkács, legalább 3 utcányit elhallik, és pontban hajnal 6 és 7 között kell rajta gyakorlatozni, aztán naphosszat használni! nincs a napnak olyan órája amikor nem zúg valahol valami. itthon az 1-ben éjjel nyitott ablak, lent anyáméknál a balatonnál hajnalban szitkozódás, ablak csapkodás. méghogy vidéki nyugalom hahh... az valami különleges izé lehet!

IzomTibi · http://tibor.blog.hu 2009.07.21. 18:55:02

gyerekek most beszéltem a nagymamámmal, mert kiváncsi voltam a véleményére. ő is egy "nyugger":

azt mondja hogy mindig is a belvárosban nagy volt a nyüzsi, és ő is sokat sétált esténként a körúton, ahogy mindenki. nagyon szomorúnak tartja, hogy az emberek irigyek, és hogy idős korukra sokan a sok betegség, magány miatt ilyen zsémbesek lesznek, pedig ő is szívesen ülne a liszt ferenc téren, ha nem fájna a lába és tudna sétálni. alattuk 30 éven keresztül táncház volt esténként, és ugyan voltak, akik mérgelődtek miatta, de be sosem tiltották, mert még akkor is tudták, hogy valahova az embereknek el kell menniük szórakozniuk.

ezzel nem azt akartam mondani, hogy milyen jófej nagymamám van (legfeljebb csak is), hanem hogy a belvárosban mindig is volt élet.

Peter Faith · http://peterfaith.blog.hu 2009.07.21. 20:01:25

@izomtibor: Tibor, irigylem e kitartásod, hogy a tegnapi lápi lidérc után még van hited, hogy megyőzhetőek, megenyhíthetőek az emberek. Hihetetlen, hogy mindig akad 1-2 hülye, aki mindenképpen rendet akar, noha teljesen torz az erről alkotott képe. Én nem mertem volna bevállalni egy ilyen post-ot, de örülök, hogy megszületett. Legalább az emberek nem csak a saját hangukat hallják.

@kocsmáros rudi: Lószart nem ér, de sajnálom, hogy egyre lehetetlenebb bármit is csinálni, bárhol. Mondjuk azon is elgondolkodhatnak, hogy a péntek szombat engedélyezve marad, a többin meg lehet tiltogatni, veszteség lenne, de nem érvágás. Itt élek a VI.-ben, azért is szeretem, mert olyan nincs hogy nem tudok elmenni éjszaka valhová. Rengeteg embert ismertem meg, sok barátot szereztem, sok élményt, szar lenne, ha a gyerekem nem tehetné ezt meg.

Bár továbbra is tartom, hogy kampányrendelet, bízzunk benne, hogy a választás lecsengésével, csendben visszatér az élet (vagy el sem tűnik) az éjszakába. Esetleg a polgárőrök szíves közreműködésével, hogy ne kapjon az öklőm rángógörcsöt hétfő hajnal 2:34 kor a germán-magyar Jackó tribute flashmob kapcsán sponsored by: vodkahell ha értitek hogy mondom

figyeldoda 2009.07.21. 20:13:38

Úgy tapasztaltam, h ahol van porta, ott mindig nagyobb a rend. Tekintve, h a helyek gyakorlatilag egymás szájában vannak, szerintem mindenki visszavenne egy bizonyos tanulási folyamat után. Ha nem, akkor a jagellóknak kellene végre valamit mutatni is, de hangsúlyozom, normális (európai) módon. A Szódások környékén mindig rend volt. A Blahán, a Wesselényiben, a Hollóban és a József Nádor téren is annó. Még egy hasonló tapasztalat a Filter. Minden tulajnak meg kellene fontolnia a komoly portát. Akkor nem lenne szükség ilyen f*sz rendeletekre, ami ultrakáros Budapestnek. Mellesleg Ogre is dúskálna a jobbnál jobb ajánlatokban, és még pár más haverod is, Tibi!

Európa több belvárosában is ezt a trendet tapasztaltam. Az angolok, akik nagyobb tahók lettek még az amerikai fiataloknál is vmi anti-evolúciós folyamat során, nos még ők is viselkednek a bejáratnál.

Jómagam is rendkívül csendesen beszélgetve dohányoztam a dublini Sin Í előtt, mert láttam, hogy a feka 200 kilós bouncerek nem viccelnek.

Na ennyi egyelőre.

figyeldoda 2009.07.22. 09:00:09

a filterben az a jó, hogy szauna is egyben. Túinvan

trash E46 2009.07.22. 10:31:23

@izomtibor: igen, mondjuk ezzel tisztában vagyok, hogy nem fogják nézni tétlenül, de attól függetlenül az ötletgazdáknak bizony a kurva anyjukat.


más fészbúkon te csináltad a kvízt, vagy csak egy rajongód?

IzomTibi · http://tibor.blog.hu 2009.07.22. 14:39:54

@trash E46: rudival, két kávé között. olyan is lett:)

trash E46 2009.07.22. 20:08:51

@izomtibor: atom lett nagyon... felcsillant a szemem ahogy megláttam a címet meg a képet a kvíz mellett és már pattantam is rá...

marcivagyok 2009.07.24. 19:12:30

@izomtibor: azért az a kvíz eléggé jó lett...
mondjuk hiányzik belőle a történelmi áttekintés :D

Tengertánc (törölt) 2009.07.27. 11:18:22

csomó étterem meg kutyafasza nyílott.

De szép is ez.

Teasing Angel 2009.07.28. 16:54:58

hát.... most voltam koppenhágában. meleg olimpia nyitó parti a főtéren, éjfél után is tolták, olyan hangosítással hogy az egész város ettől visszhangzott. szívfájdító kontraszt

Derevko 2009.07.28. 17:04:22

Élni és élni hagyni.
Az öregek unalmakkal fűszerezett mindennapjaiba simán beleférne a péntek és szombat esti tolerancia! Ha már mi is toleráljuk, hogy fellöknek a Buszon-Metrón-Villamoson az ülőhelyekért, vagy ritkább esetben a kapaszkodóért. Meg a többi apróság... Hmmmmm... Pl.: a forgalom folyamatos akadályozása jelenlétükkel. Ne adj Isten ha még autóba ülnek... :D Gondolom mindenki tudja, h mire gondolok.
A másik meg minnél öregebbek annál kevesebb alvásra van szükségük (persze csak általában) ergó ha így nézzük a dolgot akkor a napi 4-5 órás szépralvásos időszakot nem nagyon befolyásolhajta az az aprócska kis hangoskodás.
De csak hogy ne az idősebbeket bántsam... az idiótákat akik 3-4 fős csapatokba verbuválódva hangoskodnak, és döbbenetes bátorságot tanusítva rikácsolnak az éjszakába, jól hallhatóan csont részeg állapotba, ráadásul direkt... hát azokat én is jól nyakon verném... :D NA ennyi! :)
Sziasztok!

Bíró Zoltan WWW.grain.hu · www.grain.hu 2009.07.29. 16:34:10

grain.hu/birovonzas.htm
BÍRÓ VONZÁS: AVAGY A FOTON VONZZA-E A TÖMEGET?

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2009.08.25. 10:24:04

@Bíró Zoltan WWW.grain.hu: köszönjük a spamet, meg jót is röhögtünk a retardált cikkeiden.

Magilla bekombinál

Ogre üzeni, hogy jelöljél.

Izomtibi

Tibor az újkori magyar polgár archetípusa. Ami különlegessé teszi az az, hogy munkáinak során sok emberrel kerül kapcsolatba, veleszületett nyitottságának, igazságérzetének, rendkívüli megfigyelőképességének köszönhetően hozzávetőleg 100 szociológus ismeretével rendelkezik.

Utolsó kommentek

Ez van még